دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۳۴:۵۶

کشت محصولات کشاورزی آب‌بر در اراک متوقف شود

فرماندار اراک با بیان اینکه جهاد کشاورزی راهکارهای تولید محصولات کشاورزی کم‌آب در اراک ارائه کند، گفت: کشت محصولات کشاورزی نیازمند آب زیاد در اراک متوقف شود.

فرماندار اراک:

کشت محصولات کشاورزی آب‌بر در اراک متوقف شود

آب‌بر

کشت محصولات کشاورزی آب‌بر در اراک متوقف شود

به نقل از تسنیم،حسین بختیاری ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اراک با اشاره به اهداف تشکیل جلسه اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه در ابتدا کمک به سازمان آب‌های زیرزمینی است که بتوانیم در جهت اهدافی که مد نظر آن‌ها بوده بهتر رسیدگی کنیم.

وی افزود: اعتقاد ما این است که هر دستگاه اجرایی خودش بهتر در جریان کاستی‌ها و ظرفیت‌های سازمان بوده و بهتر می‌تواند هدف‌گذاری‌ها را انجام دهد که هدف شورا هم همین امر است.

فرماندار اراک تصریح کرد: انتظار ما این است که با توجه به مصوباتی که وجود دارد در جهت اجرای بهتر مصوبات اقدامات لازم انجام گیرد و قبل از اجرای جلسه دستور کار کارشناسی مورد نظر بررسی و با دقت تعیین شود که اگر دستور کار ما کارشناسی باشد قدم‌های مثبتی در جامعه  برداشته می‌شود.

بختیاری بیان کرد: امروزه اگر در کشور و جامعه خود اقدام موثری انجام ندهیم در ده سال آینده بحران و معضل اصلی ما مشکل آب می‌شود که باید این مشکل را فریاد بزنیم.

وی ادامه داد: برای جلوگیری و برطرف کردن مشکل آب باید اقداماتی انجام شود که این اقدامات در پنج اصل دسته‌بندی می‌شوند که اصل نخست مربوط به سیستم آبیاری بوده و اگر در این زمینه اقدام موثر انجام نشود آب به مقدار زیادی به هدر می‌رود.

فرماندار اراک عنوان کرد: از اقدامات دیگر می‌توان نصب کنتور هوشمند، کشت استراتژیک، جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز  و استفاده از فاضلاب اصلاح شده غیر مسمر پسماند در آبیاری فضای سبز را نام برد که تمام جلسات و نشست‌ها در حول همین پنج اصل در گردش هستند.

بختیاری خاطرنشان کرد: نصب کنتور‌ها تا جایی که امکان دارد باید با اعتبارات دولتی انجام شود و باقی مبالغ از مسیر‌های دیگر تامین شود همانگونه که شما و اداره برق، گاز و آب و فاضلاب شهری و روستایی به خوبی بر تامین مسائل مالی از راه‌های دیگر تسلط دارید و اگر ما ایرادی بر شما نمی‌گیریم ملاحظه کار و مشکلات شما را می‌کنیم وگرنه بر تمام مسائل شما واقف هستیم بنابراین تامین پول غیر ممکن نیست.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی باید در سطح شهرستان تمامی مکان‌هایی هندوانه کشت می‌کنند را شناسایی کند و به محیط زیست اعلام شود و محیط زیست نسبت به شکایت اقدام کند تا تدبیری برای پلاستیک‌هایی که در کشت هندوانه استفاده می‌شود اندیشیده شود.

فرمانداری اراک تصریح کرد: از جهادکشاورزی تقاضا داریم که گزارشی کارشناسانه در زمینه کشت گیاهات استراتژیک و جلوگیری از کشت گیاهانی که مصرف آب بالا و بازده کم دارند ارائه دهند تا در دستور کار بعدی قرار بگیرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت