دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۵۴:۵۹

کشاورز زرندیه‌ای رکورد تولید گندم کشور را شکست

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: کشاورز زرندیه‌ای با برداشت بیش از ۸ تُن گندم از هر هکتار رکورد تولید گندم کشور را شکست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه:

کشاورز زرندیه‌ای رکورد تولید گندم کشور را شکست

تولید گندم

کشاورز زرندیه‌ای رکورد تولید گندم کشور را شکست

قره‌بیگلو مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه؛ در گفتگو با  دیار آفتاب؛ با اشاره به برداشت گندم از سطح مزارع شهرستان زرندیه گفت: برداشت محصول گندم از اوخر خردادماه در زرنیده آغاز شده و اکنون به روز‌های اوج خود رسیده است.

قره‌بیگلو با اشاره به سطح زیر کشت گندم در زرندیه اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال ۲۵ هزار تُن گندم در شهرستان زرندیه تولید شود.

وی با بیان اینکه «فصیح» کشاورز نمونه زرندیه‌ای در شهر خشکرود این شهرستان امسال نیز موفق شد رکورد دار تولید این محصول باشد، گفت: آقای فصیح کشاورز نمونه کشور و استان مرکزی امسال برای چندمین سال رکورد تولید گندم کشور را شکست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه بیان کرد: متوسط برداشت گندم در کشور در هر هکتار ۴ تُن بوده که این کشاورز زرندیه ای موفق شده است که از هر هکتار بیش از ۸ تُن برداشت کند.

قره‌بیگلو اظهار کرد: این مزرعه که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار وسعت دارد، امسال حدود ۶۰۰ هکتار زیرکشت گندم رفته است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت اصول فنی کاشت، استفاده از توصیه های کارشناسان کشاورزی، کود مناسب، بذر مرغوب، اصول صحیح آبیاری، استفاده از کودهای آبی و ریزمغذی و مبارزه به موقع با آفات از دلایل موفقیت در برداشت این میزان محصول است.

شهرستان زرندیه دارای ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که حدود ۴۲ هزار هکتار آن زیر کشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت