شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۳۳:۵۵

کسب درآمد در منزل شگرد جدید کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در خصوص شگرد جدید مجرمان سایبری تحت عنوان کسب درآمد در منزل و کمک به نیازمندان در قرنطینه به شهروندان هشدار داد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی هشدار داد؛

کسب درآمد در منزل شگرد جدید کلاهبرداران سایبری

سرهنگ احسان آنقی با اشاره به تغییر جرایم سایبری با توجه به نوع مسائل مبتلا به جامعه اظهار کرد: در این روزها یکی از شگردهای مجرمان سایبری، کمک به نیازمندان در قرنطینه است که تبلیغات متعددی از این گونه تبلیغات دروغین در شبکه‌های اجتماعی قابل مشاهده است.

وی افزود: مجرمان سایبری با درج تصاویر غیر واقعی از نیازمندان در کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی از احساسات شهروندان سو استفاده کرده و تقاضای مبالغی برای کمک به نیازمندان کرده و در مواردی نیز به منظور پرداخت کمک‌های مالی شهروندان، آن‌ها را به صفحات و درگاه‌های جعلی بانکی (فیشینگ) هدایت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: شهروندان در صورت کمک به نیازمندان حتماً باید از طریق مراکز معتبر از قبیل کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند و هرگز فریب اینگونه صفحات و گروه‌های جعلی را نخورند و از پرداخت مبالغ به حساب این گونه افراد خودداری نمایند.

سرهنگ آنقی در ادامه کسب درآمد در منزل را یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران سایبری در این روزها اشاره کرد و افزود: کلاهبرداران با درج آگهی‌هایی تحت عنوان کار در منزل، کسب درآمد در منزل، در خانه میلیونر شوید از طریق سایت‌های کاریابی و یا سایت‌های آگهی محور از شهروندان مبالغی را هرچند اندک بعنوان ثبت نام و ارسال مواد اولیه، دریافت و پس از واریز پول از طرف قربانی به حساب کلاهبرداران، دیگر پاسخگوی تماس‌ها و پیام‌های آنها نمی‌شوند.

وی بیان داشت: مبلغ کلاهبرداری‌ها در این روش گاهی مبالغی پایینی از قبیل ۲۰، ۴۰ و ۵۰ هزار تومان بوده که اغلب با توجه به اینکه مبلغ اندکی است، مالباخته‌ها هیچ رغبتی برای صرف هزینه پیگیری قضائی و شکایت نداشته و این امر باعث می‌شود کلاهبرداران به دلیل نداشتن شاکی خصوصی همچنان به کار خود ادامه دهند.

سرهنگ آنقی خاطر نشان کرد: شهروندان هرگز فریب این گونه آگهی‌ها را نخورند و از پرداخت هرگونه وجه به حساب افراد ناشناس خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی تصریح کرد: کاربران فضای مجازی در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی گزارش دهند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت