شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۰۹:۱۱

کرونا ۲۰۰ میلیارد ریال به پایتخت گُل ایران خسارت زد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی محلات گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به واحدهای تولید گل و گیاه این شهرستان به دلیل نبود بازار فروش خسارت وارد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی محلات گفت:

کرونا ۲۰۰ میلیارد ریال به پایتخت گُل ایران خسارت زد

« احمدرضا جعفری » افزود: ۳۲ هکتار از سطح گلخانه‌های محلات مربوط به تولید گل‌های شاخه بریده و فصلی است.

وی بیان کرد: این گلخانه‌ها پارسال بیش از هفت میلیون و ۳۵۰ هزار شاخه گل و گلدان تولید کردند و ۸۰ بهره‌بردار از این واحدها به دلیل شیوع کرونا متحمل خسارت شدند.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از مردم محلات در صنعت گل اشتغال دارند، ادامه داد: سابقه گل‌کاری در محلات بیش از ۷۰ سال است و اکنون ۷۰۰ واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در این شهرستان فعال است
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی محلات افزود: این شهرستان بیشترین سطح زیر کشت و پرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و  تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.

جعفری خسارت برآورد شده در بخش ماهیان زینتی محلات را ۱۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و اظهار داشت: فروش سالانه ماهیان زینتی در این در شهرستان ۸ میلیون قطعه است اما با شیوع کرونا این میزان به ۲ میلیون قطعه کاهش پیدا کرده است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی محلات ادامه داد: سالانه ۳۰۰ هزار قطعه ماهیان زینتی از این شهرستان صادر می شد اما کرونا این حجم صادرات ماهیان زینتی را به صفر رسانده است.
جعفری گفت: از ۲۴۳ تن ماهیان پرورشی همچون قزل آلا فقط ۱۰۰ تن به فروش رسیده و به تولید کنندگان در این حوزه خسارت سنگینی وارد شده است.

وی اظهارداشت: ۱۵ واحد با مساحت ۱۳۳ هزار مترمربع در زمینه تکثیر و توزیع ماهی زینتی در محلات فعال است و این واحدهای تولیدی برای ۵۰ نفر در این شهرستان فرصت اشتغال فراهم کرده‌اند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی محلات با بیان اینکه ۱۶ درصد از میزان ماهیان زینتی کشور در این شهرستان  تولید می‌شود، یادآور شد: محلات از نظر تنوع تولید ماهیان زینتی رتبه نخست کشور و از نظر میزان تولید بعد از اصفهان در جایگاه دوم قرار دارد.
وی، فرصت باز پرداخت اقساط و رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی را مهمترین خواسته تولید کنندگان این واحدها بیان کرد و افزود: در این راستا رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی  از این واحدها بازدید کرده  و مکاتباتی با استاندار مرکزی انجام و به سازمان‌های مربوطه اطلاع رسانی شده است.
محلات واقع در جنوب استان مرکزی با ۵۵ هزار نفر جمعیت، قطب تولید سنگ تزئینی ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه کشور است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت