شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۱۸:۱۱

کرونا و کسب و کار های از پا افتاده

استاندار استان مرکزی گفت: ستاد استانی مبارزه با کرونا تلاش دارد تا به فعالیت‌های اقتصادی مردم و کسبه نگاه جدی داشته باشد.

کرونا و کسب و کار های از پا افتاده

به گزارش پیک راستان به نقل از فارس  سید علی آقازاده ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: ستاد استانی مبازره با کرونا تمام تلاش‌های خود در دو موضوع حفظ سلامت مردم و کاهش آمار بیماران و بازگشت روند اقتصادی را به کار گرفته و از ابتدای شیوع کرونا نه‌تنها اجازه تعطیلی کارخانه‌ای صادر نشده حتی از صنایع در این شرایط بیماری حمایت کرده‌ایم.

وی افزود: استان مرکزی شرایط بهتری نسبت به سه ماه گذشته دارد و این به دلیل همکاری خوب مردم و کادر درمان و فعالیت‌های ستاد بوده و امیدواریم با تثبیت روند فعلی صنوف مختلف را به حالت قبل برگردانیم.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: اصناف با توجه به شرایطی که دارند باید هرروز کار کنند تا بتوانند معیشت و نیازهای خود را تأمین کنند و ما باید تلاش کنیم هم جان و سلامت مردم حفظ شود و هم اصناف و واحدهای تجاری بتوانند به شرایط قبل برگردند.

آقازاده با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور اجازه حمایت کامل و قاطع از اصناف را نداده است، ادامه داد: ستاد استانی مبارزه با کرونا تلاش دارد تا به فعالیت‌های اقتصادی مردم و کسبه نگاه جدی داشته باشد.

وی در خصوص برپایی نمایشگاه تصریح کرد: افتتاح نمایشگاه با اما و اگرهایی همراه است یکی از آن‌ها گلایه‌های صنفی است که در این مدت مشکلاتی در مورد فروش و فعالیتشان داشتند اما با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و نیم‌نگاهی به شرایط کنونی برپایی آن مانعی ندارد.

استاندار استان مرکزی در رابطه با طرح شهید سلیمانی گفت: مرکزی با اجرای طرح شهید سلیمانی در محلات در با محوریت خانواده‌ها جزو اولین استان‌ها بود که اقدامات تأثیرگذاری انجام داد و موفقیت‌های خوبی هم به دست آورد.

آقازاده در ادامه به فرمانداران تأکید کرد: باید با هماهنگی سپاه و دانشگاه علوم پزشکی تمام تلاش خود را برای موفقیت بیشتر به کار بگیرید و اگر مسؤولین شهرستانی جلسات ستاد مبارزه با کرونا را برگزار نمی‌کند تذکر دهید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این نشست با اشاره به منع رفت و آمد شبانه گفت: تردد وسایل نقلیه در استان‌های زرد مانعی ندارد اما منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح همچنان به قوت خود باقی است و شهروندان در صورت جریمه شدن گلایه نکنند.

بهروز اکرمی اظهار کرد: استان مرکزی امروز در وضعیت زرد قرار دارد اما در صورت سهل‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوباره به وضعیت نارنجی و یا قرمز خواهیم رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه سازمان صمت و اصناف وظیفه نظارت بر مراکز عرضه ماسک به غیر از داروخانه‌ها را بر عهده دارد گفت: باید ماسکی که از راه‌های قانونی تهیه شده و تأییدیه لازم را دارد عرضه شود و در این خصوص باید همه ارگان‌های نظارتی فعالیت داشته باشند.

سعید فرخی اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا برخی از گروه‌ها با دید تجاری و برخی هم با دید غیرتجاری به تولید ماسک روی آوردند؛ این گروه‌ها باید تدبیر لازم را می‌اندیشیدند؛ دانشگاه علوم پزشکی هم باید از اقلام دارای تأییدیه بهره ببرد.

مجوز برپایی نمایشگاه‌های فرش و مبل در استان صادر شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی نیز در این نشست در خصوص برگزاری نمایشگاه در استان گفت: شرکت از زمان شیوع کرونا و بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا تعطیل بوده و در صورتی که باید ۳۴ نمایشگاه در استان افتتاح می‌شد اما به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا و تجمعات این کار صورت نگرفت.

اسلامی زاده بیان داشت: در این مدت شرکت ضررهای زیادی متحمل شده اما توانستیم از محل هزینه‌های مازاد سال گذشته خسارت‌ها را کنترل کنیم.

وی افزود: مجوز برپایی نمایشگاه از ۱۸ آذرماه سال جاری در کشور صادر شده و برخی از استان‌ها اقدام به افتتاح کردند اما استان به دلیل وضعیت نارنجی که داشت اقدامی انجام نداد؛ در حال حاضر درخواست داریم تا دو نمایشگاه مبل و فرش با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا با توزیع ماسک در مکان‌هایی به‌جز داروخانه‌ها به دلیل سخت بودن نظارت بر این مراکز مخالف بودیم گفت: از داروخانه‌ها بازدید به عمل آمده و ۳ داروخانه به علت عدم رعایت ضوابط به تعزیرات معرفی شدند.

سید محمد جمالیان اظهار داشت: هزینه احداث مرکز مگا ICU بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) ۲.۵ میلیارد بوده که ستاد مبارزه با کرونا باید مجوز لازم را در این خصوص که اهمیت زیادی هم دارد صادر کند.شرایط اقتصادی کشور اجازه حمایت قاطع از اصناف را نداد

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت