دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۵۴:۱۴

کتابخانه‌های مشارکتی در کارخانجات استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: امروزه به جای آن که استان مرکزی با فرهنگ، تاریخ و تمدن گذشته شناخته شود، با صنعت شناخته می‌شود که بیانگر این بوده که نیازمند توجه به مقوله فرهنگ هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی:

کتابخانه‌های مشارکتی در کارخانجات استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

کتابخانه‌های مشارکتی

کتابخانه‌های مشارکتی در کارخانجات استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

عباس دانشی ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی به منظور بررسی راهکارهای همکاری مشترک اظهار داشت: امروزه به جای آن که استان مرکزی با فرهنگ، تاریخ و تمدن گذشته خود شناخته شود، با صنعت و اقتصاد شناخته می‌شود که گرچه این موضوع افتخارآمیز بوده اما بیانگر آن است که ما در استان نیازمند توجه بیشتر به مقوله فرهنگ هستیم.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌ها پس از آموزش و پرورش فراگیرترین دستگاه فرهنگی استان بوده و گستره حضور کتابخانه‌ها در تمامی شهرستان‌ها و برخی روستاهای بزرگ استان، جلوه این فراگیری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تصریح کرد: حضور کتابخانه‌های عمومی و فعالیت‌های فرهنگی کتابداران می‌تواند در توسعه فرهنگی استان نقش موثر و به‌سزایی داشته باشد که این امر نیازمند تعامل و همکاری مشترک با سایر دستگاه‌ها است.

دانشی با اشاره به وضعیت مطالعه در سطح جامعه گفت: امروزه وضعیت سرانه مطالعه تغییر یافته و از خواندن کتاب به مطالعه در فضای مجازی و اینترنت رسیده است اما آنچه که هنوز اهمیت به‌سزایی دارد، مطالعه کتاب است و سایر رسانه‌ها نمی‌توانند جایگزین آن باشند.

وی بیان کرد: باید جوانان را به سمت کتاب‌خوانی تشویق کرد و خانه سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌های استان می‌توانند در زمینه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی به ما کمک کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ادامه داد: با برگزاری جلسات مشترک و تشکیل اتاق فکر، می‌توان کتاب‌خوانی را در جامعه توسعه داد و در این زمینه از طرح‌ها و ایده‌های سمن‌ها استقبال می‌کنیم.

دانشی با اشاره به فعالیت‌های متنوع کتابخانه‌های عمومی گفت: در زمینه خدمت‌رسانی به جامعه معلولان به‌ویژه افراد نابینا و کم‌بینا، خدمات بسیار خوبی انجام شده و با راه‌اندازی و فعالیت 2 باب کتابخانه ویژه نابینایان در اراک و ساوه و تولید کتاب‌های صوتی و بریل، امیدواریم هیچ فرد نابینایی در استان حسرت کتاب خواندن نداشته باشد.

وی عنوان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان این آمادگی را نیز دارد تا با گسترش کتابخانه‌های مشارکتی در کارخانجات و واحدهای صنعتی، کارگران و کارکنان این مجموعه‌ها را به سمت کتاب و کتاب‌خوانی تشویق کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به نقش و اهمیت سازمان‌های مردم‌نهاد در گسترش فرهنگ در جامعه گفت: درخشش در عرصه‌های فرهنگی با پیشینه کهن ایرانی اسلامی سهل‌الوصول می‌شود و با وجود ظرفیت‌های بسیار بالای فرهنگی در تمامی کشور، امیدواریم دهه پنجم انقلاب، دهه عمل بیشتر به شعارها و اصول انقلاب اسلامی باشد و بتوانیم به اهداف بلند فرهنگی انقلاب نایل شویم.

به‌گزارش تسنیم، در این دیدار اعضای هیئت‌مدیره خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان هم به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند و گزارشی از فعالیت‌های سمن های استان ارائه کردند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت