سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۱۶:۱۷

کاهش 11 درصدی ازدواج در شهرستان خمین

رئیس ثبت احوال خمین با بیان اینکه خدمات ثبت احوال در شهرستان خمین افزایش داشته است گفت: ثبت ازدواج در این شهرستان ۱۱ درصد کاهش داشته است.

رئیس ثبت احوال خمین:

کاهش 11 درصدی ازدواج در شهرستان خمین

ازدواج

کاهش 11 درصدی ازدواج در شهرستان خمین

مریم باقری ظهر امروز در جلسه شورای ثبت احوال این شهرستان با اشاره به روند ثبت وقایع حیاتی چهارگانه در خمین اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال تعداد 503 واقعه ازدواج در این شهرستان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد 570 مورد بوده ثبت واقعه ازدواج با کاهش همراه بوده است.

وی افزود: همچنین در 6 ماهه نخست امسال تعداد 180 مورد واقعه طلاق در خمین ثبت شد که در مقایسه با مورد مشابه سال گذشته که تعداد 218 مورد بود واقعه طلاق هم کاهش داشته است که البته باید تلاش بیشتری برای فرهنگسازی در جهت کاهش آمار طلاق در این شهرستان از سوی دستگاه‌های متولی صورت پذیرد.

رئیس ثبت احوال خمین با اشاره به وضعیت ثبت واقعه تولد و وفات در این شهرستان گفت: امسال تعداد 828 واقعه ولادت به ثبت رسیدکه در نسبت به مدت مشابه سال 95 تعداد 871 مورد واقعه ولادت ثبت شده است و امیدواریم با برنامه ریزی دقیق شاهد افزایش رشد فرزندآوری در این شهرستان باشیم.

باقری بیان کرد: تعداد 271 واقعه وفات در 6 ماهه نخست سال 95 در شهرستان ثبت شده که در سال 96 این تعداد به 303 مورد رسیده است.

وی ادامه داد: امسال براساس اعلام دانشکده علوم پزشکی بیشترین دلایل فوتی در خمین با 47 درصد مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی، 18.5 درصد سرطان و مابقی مربوط به سوانح و حوادث بوده است.

رئیس ثبت احوال خمین خاطرنشان کرد: ثبت وقایع تولد وفوت در نقاط شهری وروستایی این شهرستان مطلوب است و با استقرار پایگاه ثبت احوال در محل زایشگاه بیمارستان خمین خطای ثبت ولادت هم به صفر رسیده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت