چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۱۹:۱۲

کاهش ضریب اشغال بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مرکزی بدلیل کمبود پزشک متخصص

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: کمبود پزشک متخصص، ضریب اشغال بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان بویژه شهرستان ساوه را کاهش داده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت:

کاهش ضریب اشغال بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مرکزی بدلیل کمبود پزشک متخصص

به نقل از ایسنا؛ دکتر روح اله سهرابی در نشستی با فرماندار و جمعی از مسئولان ساوه بر ضرورت تعامل بیشتر حوزه سلامت با حوزه درمان تامین اجتماعی تاکید کرد و افزود: کمبود پزشک متخصص موجب شده است که ظرفیت تخت بستری و ضریب اشغال در مراکز درمانی وابسته به سازمان تامین اجتماعی بعضا تا ۵۰ درصد خالی بماند.

وی از علوم پزشکی استان خواست تا در راستای تعامل بیشتر و کاهش بار مراجعین به مراکز درمانی وابسته به علوم پزشکی نسبت به تامین پزشک مورد نیاز بیمارستان‌های تامین اجتماعی مساعدت و همکاری کند.

سهرابی افزود: بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان از بهترین امکانات، تجهیزات پزشکی، هتلینگ و سخت افزاری برخوردار هستند و بعضا کاهش میزان مراجعات و خالی بودن تخت‌های بستری به دلیل کمبود پزشک متخصص برای کادر درمانی ناخوشایند است و تمایل دارند که از ۱۰۰ درصد ظرفیت تخت بستری استفاده بهینه شود.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: بحران کرونا یک آزمون بزرگ بود و ساوه با وجود کمبودها خوش درخشید.

علی میرزایی افزود: بیماری کرونا نشان داد که زیرساخت‌های درمانی ساوه پاسخگوی نیاز دوران بحران و مخاطرات طبیعی نیست و باید با تقویت تخت بستری و زیرساخت‌ها نیاز ساوه و کمبودها را برطرف کرد.

وی خواستار توازن و تعادل در برخورداری تمامی بیمارستان‌های سطح شهر از امکانات پرستاری و درمانی و نیز وجود پزشک متخصص در تعامل با حوزه درمان تامین اجتماعی و دانشکده علوم پزشکی شد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت