دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۲۳:۴۰

کاهش تعرفه گمرکی و واردات،کمر تولید کنندگان را شکسته است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: کاهش تعرفه گمرکی و واردات محصولاتی که مشابه آنها در داخل تولید می شود امروز کمر تولید کنندگان داخلی را شکسته است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی

کاهش تعرفه گمرکی و واردات،کمر تولید کنندگان را شکسته است

تعرفه گمرکی

کاهش تعرفه گمرکی و واردات،کمر تولید کنندگان را شکسته است

به نقل از اراک امروز؛جعفر اصغری معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در جلسه شورای بسیج اصناف و بازاریان استان مرکزی با اشاره به اینکه در داخل کشور ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف داریم گفت: بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها کمک خوبی به اقتصاد و اشتغال کشور می کند.

اصغری اظهار کرد: کاهش تعرفه گمرکی و واردات محصولاتی که مشابه آنها در داخل تولید می شود امروز کمر تولید کنندگان داخلی را شکسته است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته به دلیل اینکه واردات کالاهایی که در داخل تولید داشت ممنوع بود، تولیدات داخل رونق داشت ولی در سال های اخیر به دلیل کاهش تعرفه واردات در محصولاتی که در داخل تولید می شود زمینه واردات این کالاها افزایش یافته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: واردات کالا سبب تعطیلی بسیاری از واحدهای تولید و به دنبال آن بیکاری کارگران شده است.

اصغری با تاکید بر اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان اسناد بالا دستی در برنامه ریزی ها است بیان کرد: بهره گیری مناسب از سیاست های اقتصاد مقاومتی کمک می کند بسیاری از مشکلات کمتر شود.

در ادامه این جلسه اعضای حاضر در جلسه پیرامون سه دستور کار شیوه نامه اجرایی بسیج اصناف، برنامه های هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ نماز مباحثی را مطرح کردند.

برگزاری آیین گرامیداشت شهدای اصناف استان مرکزی، نصب بنر در راستای فرهنگ سازی اقامه نماز اول وقت در بازار و پاساژها، و تشکیل دو کارگروه اقتصادی مقاومتی و کارگروه فرهنگی از مصوبات جلسه شورای بسیج اصناف و بازاریان بود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت