یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۳۳:۴۱

کاهش بودجه عمرانی استان مرکزی خبر ناخوشایندی است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی گفت: اعتبارات عمرانی سال 97 نسبت به سال 96 بیش از 30 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است و این برای استان یک خبر خوبی نیست.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی:

کاهش بودجه عمرانی استان مرکزی خبر ناخوشایندی است

کاهش بودجه

کاهش بودجه عمرانی استان مرکزی خبر ناخوشایندی است

به نقل ازخبرگزاری فارس،نادر مقدسی ضمن تسلیت مصیبت زلزله کرمانشاه بر خدمت رسانی سریع به مردم مصیبت دیده تاکید کرد و  اظهار داشت: امیدوار هستیم مسئولان همانگونه که در ظاهر با مردم همدردی می‌کنند در عمل نیز مددکار و یاور مردم باشند و با همه قوا و توان خود نسبت به کاهش آلام مردم زلزله زده اقدام کنند.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای در این وضعیت که همه‌ی امکانات مادی و معنوی کشور باید برای کاهش درد و رنج مردم بسیج شود به دنبال تسویه حساب سیاسی هستند که به دور از انصاف است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در این شرایط کشور به همدلی و وحدت نیاز دارد و معتقدم که مردم در این زمینه یک گام از سیاسیون جلوتر بوده‌اند.

مقدسی در خصوص بودجه سال 97 استان مرکزی گفت: متاسفانه به ادعای مسئولان، اعتبارات عمرانی سال 97 نسبت به سال 96 بیش از 30 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است و این برای استان یک خبر خوبی نیست، چرا که بودجه‌های عمرانی محل آبادانی و ساخت و ساز استان است و نگرانی ما این است که این کاهش در بودجه عمرانی با افزایش هزینه‌های جاری دولت همراه شده است.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در استان مرکزی در ادامه بیان کرد: رشد بی‌حساب و کتاب هزینه‌های جاری از یک سو و کاهش سهم هزینه‌های عمرانی از سوی دیگر، شرایطی را به وجود آورده که کار را با مشکل مواجه کرده و خواهد کرد.

مقدسی افزود:با توجه به اینکه در سال‌های آینده امکان افزایش قیمت نفت ندارد به نظر می‌رسد که دولت نمی‌تواند از این محل انتظار کسب درآمدهای بیشتر داشته باشد، البته دولت معتقد است که باید به درآمدهای مالیاتی دل ببندد در حالی که تکیه بر این منبع به خصوص در شرایط رکودی که ما در آن قرار داریم کار پسندیده و منطقی نیست و چه بسا مشکل آفرین هم خواهد بود.

وی در ادامه بر افزایش قدرت چانه‌زنی و جذب اعتبارات و بودجه برای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی استان توسط مسئولان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با حضور استاندار جدید و تعامل خوب و سازنده ایشان با مجمع نمایندگان استان، روند جذب بودجه‌ها و مطالبه حقوق مردم استان از بودجه‌های ملی روند صعودی به خود بگیرد و شاهد اتمام پروژه‌های نیمه کاره و سرو سامان یافتن وضعیت عمرانی استان باشیم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان یادآور شد: امروز بخشی از مشکلات مالی کشور ناشی از بدعهدی طرفین در برجام است که دولت به آن دل بسته بود، اما با محقق نشدن وعده‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها وضعیت بودجه کشور دچار افت شده است، با این شرایط و کسب این تجربه هنوز عده‌ای به دنبال تئوریزه نمودن تسلیم‌طلبی هستند و سخن از مذاکره مجدد بر سر موضوعات جدید می‌زنند، حال سوال این است که وقتی مسیر مذاکره با آمریکا و برجام نتوانست تحریم‌ها را رفع کند؛ چگونه ممکن است مذاکره با اروپایی‌ها خطر جنگ و تحریم را همزمان برطرف کند؟

مقدسی افزود: تا زمانی که این قبیل افراد در جایگاه تصمیم‌سازی و تئوری‌پردازی برای مسئولان کشور هستند نمی‌توان امیدی به حل مشکلات کشور داشت، چرا که معتقدیم حل مشکلات کشور از مسیر اقتصاد مقاومتی می‌گذرد نه مذاکرات مکرر و بی نتیجه با طرف‌های حقه باز و بدعهد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت