سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۳۶:۲۶

کانون‌های فرهنگی مساجد بسترساز تحقق مولفه‌ های گام دوم انقلاب

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: کانون‌ های مساجد بهترین مکان برای ترویج اخلاق و معنویت است و زمینه تحقق مولفه های منشور گام دوم انقلاب را فراهم می‌سازد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی:

کانون‌های فرهنگی مساجد بسترساز تحقق مولفه‌ های گام دوم انقلاب

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسفندماه سال ۷۱ تشکیل شدند تا فرهنگ و هنر به منظور مقابله با هجمه غرب در دل مسجد به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: پس از گذشت چند سال با حمایت‌های حداقلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نزدیک به ۲۶ هزار کانون مسجد در کشور تأسیس شد که ۶۰۰ مورد آن مربوط به استان مرکزی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: بودجه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تا پیش از تصویب اساسنامه در سال ۹۸ توسط انقلاب فرهنگی از فصل ۵ به عنوان کمک به یک نهاد فرهنگی تأمین می‌شد و این نهاد فرهنگی در طی این سال‌ها با یک رشد قابل توجه روبرو بوده است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه در ردیف‌های بودجه رقمی را به منظور تعمیر و تجهیز کانون‌های مساجد تعریف کرده و امسال بر اساس پیگیری‌های انجام شده در شهرستان‌ها با همکاری فرمانداری‌ها با رؤسای ادارات ارشاد و اداره کل در کمیته برنامه ریزی ردیف‌های بودجه‌ای را در نظر گرفتند و البته با شرایط مالی دولت انتظار تخصیص آن به طور کامل وجود ندارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی عنوان کرد: فرماندار اراک در کمیته برنامه ریزی شهرستان اراک اختصاص این ردیف بودجه را علی رغم نامه‌های موجود نپذیرفت، اما در فرمانداری شهرستان ساوه ۲۰۰ میلیون تومان در ردیف بودجه قرار دادند و در شهرستان خمین نیز ۱۵۰ میلیون تومان که بخشی از آن در حال تخصیص است و در شهرستان‌های کمیجان و زرندیه نیز رقمی را به منظور تعمیر و تجهیز کانون مساجد در نظر گرفتند.

ذوالفقاری افزود: تاکنون ۴۰ میلیون تومان یعنی ۱۰ درصد در ردیف بودجه کمیته برنامه ریزی برای تعمیر و تجهیز کانون‌های مساجد این چهار شهرستان تخصیص پیدا کرده است و در حال پیگیری بارگذاری آن در سامانه و خریداری تجهیزات مورد نیاز کانون‌های مساجد هستیم.

وی بیان داشت: در سال ۹۸ با تصویب سند راهبردی اساسنامه به صورت ویژه گروه کودک و نوجوان مخاطب کانون فرهنگی و هنری مساجد دانسته شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی افزود: امام جماعت مسجد، به عنوان مدیر مسجد و رکن اصلی کانون شمرده می‌شود و کلیه برنامه‌های کانون باید با هماهنگی وی انجام شود. امام جماعت با حضور خود در برنامه ریزی کانون، ضمن نظارت بر روند دینی اجرای برنامه‌ها جهت دهی معنوی فعالیت‌ها را صورت می‌دهد.

ذوالفقاری گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آن طور که باید به فعالیت‌های هنری در طی این سال‌ها نپرداخته اند که می‌طلبد ستاد مرکزی به این موارد بیشتر توجه کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی جزو لاینفک فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، اظهار کرد: اجرای برنامه تلاوت نور در مساجد، ترجمه، تفسیر کوتاه، مسابقات قرآنی «مدها متان» در گروه‌های سنی مختلف، از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت