چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۰۳:۱۵

کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل مخابرات و ارتباطات استان مرکزی تشکیل می‌شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی گفت: کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل در بخش مخابرات و مجموعه ارتباطات استان مرکزی تشکیل می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی:

کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل مخابرات و ارتباطات استان مرکزی تشکیل می‌شود

پدافند غیرعامل

کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل مخابرات و ارتباطات استان مرکزی تشکیل می‌شود

به نقل ازتسنیم،مجید عسگری ظهر امروز در همایش مشترک سازمان‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی اظهار داشت: با آموزش در حوزه پدافند غیرعامل تهدیدهای دشمن علاوه بر خنثی شدن برای ما به فرصت تبدیل می‌شود این در حالی است که دشمن در کمین است و  به دلیل اینکه دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی از جبهه‌های مختلف وارد می شود باید هوشیار باشیم .

وی افزود: دشمن نمی تواند با ایران برخورد نظامی داشته باشد، بنابراین با روی آوردن به هجمه نرم و از طریق کشاندن میدان جنگ به خانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها درصدد گمراه کردن جوانان و ایجاد فاصله با ارزش‌ها و هویت‌های اصیل و سنتی و تهی کردن از درون است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی تصریح کرد: مخاطرات فضای مجازی و آسیب‌های ناشی از آن یکی از مسایل و مشکلات به روز  است که دشمن در آن نفوذ کرده و با تمام قدرت و به شدت به این مساله می‌پردازد، در نتیجه باید از سوی مسئولان و مدیران در حوزه پدافند غیرعامل باید با آگاهی کامل و آموزش‌های لازم به این دغدغه پرداخته شود.

عسگری بیان کرد: عدم اطلاع و نداشتن آگاهی کامل در مورد حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل، سبب می‌شود سازمان‌ها و افراد به دلیل ناآگاهی مورد تهدید قرار گیرند.

وی ادامه داد: همانگونه که بسیج در هر مجموعه کشور حضور فعالی دارد باید سازمان پدافند غیرعامل هم در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی عنوان کرد: از حوزه‌های مورد هدف دشمن برای آسیب‌رسانی زمینه اقتصادی است پس باید با آگاهی کامل و آشنایی به مراحل پدافند غیرعامل حرکت‌های دشمن را خنثی کنیم.

عسگری خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل دارای اصولی از قبیل مکان یابی و انتخاب عرصه‌های ایمن در جغرافیای کشور، ایجاد پراکندگی و تمرکززدایی در توزیع عملکردها، مقاوم سازی و ایجاد استحکامات امن دفاعی و پناهگاهی، اقدامات فریب، استتار و نامرئی سازی، کوچک سازی، اعلام هشدار و خبر اولیه ، چند منظوره سازی، متنوع سازی منابع، عمق بخشی لایه‌های دفاعی، جابه‌جایی و تحرک، صیانت از مردم و سرمایه انسانی و غیره است.

وی اضافه کرد: همه همت ما باید به این باشد که آن چنان ساخت درونی را مستحکم کنیم که دشمن احساس کند هر تیغی وارد بیاورد تیغش کند وبه ضرر خودش تمام خواهد شد وهر گلوله‌ای بزند به طرف خودش می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی تصریح کرد: در راستای ارتقای سطح آگاهی در حوزه پدافند غیرعامل و عملکرد بهتر باید همکاری و تعامل مراکز علمی و دانشگاه‌ها و بهره مندی از نیروهای متخصص افزایش یابد.

عسگری بیان کرد: در زمینه پدافند غیرعامل در بخش مخابرات و مجموعه ارتباطات استان مرکزی چون موضوع ارتباطات و فناوری از موضوعات حساس به شمار می‌رود باید کارگروهی تشکیل شود تا مسایل مرتبط با موضوع مورد بررسی قرار گیرد و مخاطرت این حوزه شناسایی و برطرف کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت