پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۲۹:۰۷

کارگران آذرآب اراک بار دیگر به ماه‌ها پرداخت نشدن حقوق خود اعتراض کردند

کارگران آذراب اراک بار دیگرو به رغم وعده‌های تیم اقتصادی استانداری مرکزی به ماه‌ها پرداخت نشدن حقوق خود اعتراض کردند .

به رغم وعده‌های تیم اقتصادی استانداری مرکزی

کارگران آذرآب اراک بار دیگر به ماه‌ها پرداخت نشدن حقوق خود اعتراض کردند

آذرآب

کارگران آذرآب اراک بار دیگر به ماه‌ها پرداخت نشدن حقوق خود اعتراض کردند

به نقل از تسنیم، شرکت آذراب که از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده بویلرها، توربین و تجهیزات، صنایع معدنی و مخازن و مبدل‌ها است این روزها به میدان اعتراضات کارگری تبدیل شده و هرروز شاهد اعتراض کارگران این کارخانه بزرگ به سبب نگرفتن حقوق و سو مدیریت در این مجموعه است.

این درحالی است که آیت الله دری نجف‌آبادی در روز عید فطر امسال در مصلی اراک مستقیما به مشکلات موجود در صنایع قطب صنعت کشور اشاره کرد و گفت: نامه نگاری‌های بسیاری برای حل مشکلات کارخانه‌های استان صورت گرفته است و نباید اجازه داد سرمایه‌های کشور در مسیر مدیریت نادرست توسط بورس و بورس بازی به آتش کشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید امانت‌های مردم را به دست افراد دزد و بی‌عرضه داد و بیت المال باید در دست اهلش مدیریت شود.

موضوع کارخانه آذراب موضوع مهمی بود که نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم در خطبه های نماز عید فطر به ان اشاره کرد و گفت: صحبت‌های دولتی ها درباره دولت با تفنگ و دولت بی تفنگ حرفهای بی اساس و بی خودی است؛ مگر کارخانه آذرآب اراک را به تفنگ دارها دادند که امروز به خاک سیاه نشسته است؟

هرچند، هفته‌های اخیر بود که خبری با موضوع بررسی و حل مشکلات از سوی معاونت اقتصادی استانداری مرکزی منتشر شد هرچند بعدها مشخص شد از نشست‌های تشریفاتی این معاونت هیچ آبی برای کارگران گرم نمی‌شود و مشخص شد چرا تمامی جلسات این بخش بدون حضور خبرنگاران و به صورت فایل صوتی جمع بندی شده و ممیزی شده در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

بی‌برنامگی اقتصادی در استان مرکزی و نقد دلسوزان استان

هرچند این موضوع به نشست خبری “ظفر افشون” سیاسی‌ترین معاون اقتصادی استانداری مرکزی در این سال‌ها کشیده شد و وی باز به وعده اختصاص بودجه به آذراب و شرکت‌های بزرگ استان مرکزی اشاره کرد ولی برخلاف ادعاها و حمله او به منتقدان فعالیت اقتصادی این معاونت، امروز مشخص شد هیچ دستاوردی عملکرد معاونت اقتصادی برای آذراب در این ماه‌ها نداشته است.

افشون که در نشست خبری به دنبال پاسخ به منتقدان خود از نمایندگان مجلس تا رسانه‌ها بود، عملکرد خود را بسیار مثبت ارزیابی کرد و دلیل آنرا آمارهای موجود دانست درحالی که همانطور که رئیس جمهور گفت ملاک تورم جیب مردم است و امروز قطعا جیب کارگران خالیست که این قشر نجیب و زحمتکش فریاد خود را به ماه‌ها نگرفتن حقوق معوقه بلند کرده است و باید دید این بار معاون اقتصادی استاندار مرکزی درباره این سومدیریت‌ها چه پاسخی خواهد داشت.

کارگران آذراب که از تجمع خود در میدان شهدا و گفتاردرمانی و وعده‌های خالی از عمل فرماندار کلانشهر اراک چیزی عایدشان نشد در برابر استانداری مرکزی تجمع کردند و با بی اعتنایی مسئولان ارشد استان روبرو شدند و در نهایت این بار و پیش از ظهر امروز کارگران در مقابل دادگستری استان مرکزی تجمع کردند و این نشان داد درحالیکه دولتی‌ها با وعده‌های خالی از عمل امروز و فردا می‌کنند دستگاه قضایی گوش شنوایی برای شنیدن فریاد مظلومانه کارگران است.

و این درحالیست که در چندماهه اخیر درایت و تدبیر دستگاه قضا، نهادهای امنیتی و نظارتی سبب تفکیک بحث کارگری از سواستفاده برخی جریانات برای بسط این اعتراضات به اقدامی علیه نظام شدند و نگذاشتند این اعتراضات کارگری به مسائلی امنیتی و سیاسی بدل شوند و با رصد و مراقبت بالا در امن‌ترین استان کشور پاسدار امنیت و اقتدار امنیتی بودند.

5 ماه حقوق معوقه کارگران آذراب

بااین همه اما این بار معاون سیاسی استاندار مرکزی به جای معاون اقتصادی درباره مشکلات کارگری در آذراب پاسخ گفت و عامل همه این مشکلات را مدیرعامل این شرکت دانست.

شکراله حسن‌بیگی درباره تجمع امروز کارگران گفت: مشکل ایجاد شده به جهت عدم انجام تعهدات توسط مدیرعامل شرکت آذراب است.

وی افزود: سه هفته پیش دادستان اراک به جهت رفع مشکلات کارگران با “پرنا” مدیرعامل و دو عضو هیات مدیره آذراب جلسه‌ای برگزار کرد که توافقاتی در این جلسه صورت گرفت، اما متاسفانه مدیرعامل نسبت به انجام تعهدات حاصل از این جلسه عمل نکرده است و همین عامل اعتراض دوباره کارگران را موجب شده است.

حسن بیگی اضافه کرد: براین اساس کارگران امروز در مقابل دادگستری تجمع کرده و خواهان رسیدگی دادستان به این مهم و الزام مدیرعامل به انجام توافقی هستند، که امضا کرده است.

وی ادامه داد: توافقات انجام شده نوعا شامل پرداخت حقوق و معوقات کارگران است و غیر از این مشکلی وجود ندارد، مدیران و کارگران آذراب از سه تا 5 ماه حقوق معوقه دارند.

وی با تاکید بر اینکه رکود شامل حال آذراب نشده است، افزود: براساس بررسی انجام شده این شرکت بیش از 300 میلیارد تومان قرارداد بسته و شرکت در حال فعالیت البته با ظرفیت پایین است.

وی خاطرنشان کرد: امروز به اتفاق دادستان جهت بررسی موضوع و گفتگو با مدیرعامل شرکت در خصوص دلیل عدم انجام تعهدات اقدام می کنیم.

به گزارش تسنیم، درحالیکه در ماه‌های اخیر همه دلسوزان استان مرکزی از ضعف مفرط در بخش اقتصادی استانداری مرکزی ابراز گلایه دارند و بارها افرادی مانند عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار تغییر نگاه و مدیریت استانی بوده اند باید دید دستاورد دولت دوازدهم در حل این مشکلات کارگری که میراث دولت یازدهم است چه خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت