سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۱۰:۰۷

کارویژه مهم اوقاف گره گشایی از مشکلات مردم است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کارویژه مهم اوقاف تسهیل در امور خیرخواهانه و گره گشایی از مشکلات مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

کارویژه مهم اوقاف گره گشایی از مشکلات مردم است

گره گشایی از مشکلات مردم

کارویژه مهم اوقاف گره گشایی از مشکلات مردم است

به نقل از تسنیم، آیت‌الله دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: اوقاف یک سرمایه بسیار عظیم بوده و نقش نیروی انسانی در آن بسیار مهم و کلیدی است وباید در راستای مدیریت منابع انسانی آن تدبیرات لازم اندیشیده شود.

وی افزود: در حدود چهار یا پنج سال است که اوقاف آسیب دیده و چندین مدیر هم عوض شده که باید در این زمینه آسیب‌شناسی انجام شود این در حالی است که اوقاف سرشار از خیر و برکت است و مدیران آن هم باید خیر و برکت به همراه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: کارویژه مهم اوقاف تسهیل در امور و خدمات خیرخواهانه و گره گشایی از مشکلات اقشار مختلف مردم است و هرچه این مهم پررنگ تر دیده شود، اعتماد مردم به این سازمان افزایش پیدا می‌کند.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: حوزه‌های علمیه یکی از مهم‌ترین مراکزی هستند که می‌توانند مردم را به سوی سنت حسنه وقف هدایت کنند که با همکاری و همیاری اوقاف می‌توان در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی تاثیر ویژه‌ای ایجاد کرد.

وی ادامه داد: از دیگر وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ساماندهی نیروی انسانی کاردان و پاک دست، جلب اعتماد عمومی، نظارت دقیق بر عملکرد ادارات کل استانی و شهرستانی و نقش آفرینی در توسعه اقتصادی کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه نیازمند شفاف سازی فعالیت اوقاف و امور خیریه و تشریح و تبیین آثار موقوفات در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: اوقاف به روحانیت، نظام و رهبری متصل است و حساب آن از سایر نهادها جداست و لازم است که این ارگان‌ها مصلحت‌ها را بسنجد و در زمینه‌های مختلف به درستی گام بردارند.

وی اضافه کرد: مدیریت منابع انسانی و نظارت بر عملکردها اموری بسیار جدی است، در یک سیستم حتی اگر یک نفر هم عملکرد مناسبی نداشته باشد، تمام سیستم آسیب می‌بیند و سبب سلب اعتماد مردم می‌شود.

امام جمعه اراک تصریح کرد: ارگان‌ها باید تربیت نیرو و منابع انسانی برای 10 سال آینده را در دستور کار خود قراد دهند، این امر به نوعی آینده‌نگری محسوب می‌شود و همچنین تربیت نیروی متخصص تنها مختص ارگان اوقاف نیست، اگر دستگاهی مانند دستگاه قضا به صورت سالانه به پرورش و تربیت نیروهای انسانی کارآمد بپردازد، با تکیه بر این افراد شایسته می‌تواند از لحاظ  علمی و کاربردی موفق عمل کرده و شرایط را متحول کند.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هم در این نشست گفت: مسابقات بین المللی قرآن کریم با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با حضور 258 شرکت کننده از 84 کشور از 30 فروردین ماه آغاز و تا پنجم اردیبهشت ماه هم ادامه دارد.

عابد بیان کرد: پس از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت کنندگان در این مسابقات ششم اردیبهشت ماه هم به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت