یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۱۸:۲۶

کاروان غم عزاداران فاطمی در استان مرکزی به راه افتاد

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مردم ولایت‌مدار استان مرکزی و شهر اراک با حضور در مرکز شهر در قالب کاروان غم به عزاداری پرداختند.

کاروان غم عزاداران فاطمی در استان مرکزی به راه افتاد

کاروان غم عزاداران فاطمی

کاروان غم عزاداران فاطمی در استان مرکزی به راه افتاد

به نقل از تسنیم، در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) براساس سنت هر ساله دسته عزاداری هیئت‌های عزاداری استان مرکزی در خیابان‌های شهرهای مختلف تا مسجد سیدها و اماکن متبرکه به عزاداری می‌پردازد.

در این کاروان، طلاب و روحانیون و جوانان با لباس مشکی در عزای حضرت صدیقه طاهره(س) با سینه‌زنی و زنجیرزنی به عزاداری پرداختند.

حرکت دسته عزاداری و سوگواری عزاداران فاطمی شهادت ام‌‌ابیها(س) در خیابان‌های مختلف شهر اراک آغاز و به سمت مسجد سیدها ادامه داشته است.

این مراسم عزاداری همزمان در مساجد و بقاع متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود، براساس برنامه‌ریزی مسئولان در استان مرکزی قرائت زیارت حضرت زهرا(س) از برنامه‌های این روز در استان است.

عموم مردم و دلسوزان اهل بیت(ع) نیز در این دسته عزاداری حضور یافته در پایان مراسم نیز مداحان و علما و سخنرانان با حضور در مساجد، بقاع متبرکه و تکایا به خطبه‌خوانی و سوگواری می‌پردازند.

این در حالی بود که همزمان با ظهر شهادت نماز جماعت ظهر را عزاداران فاطمی در صفوف به هم فشرده و به جماعت برپا کردند.

اجتماع بزرگ فاطمیون هم عصر امروز برگزار می‌شود و عزاداران شب را در تکایا و حسینیه‌ها و مساجد بابرگزاری مراسم شام غریبان به سوگواری خواهند پرداخت.

به گزارش تسنیم این در حالی بود که شهرهای مختلف استان مرکزی امروز را میزبان فرزندان بی‌نشان امام روح الله(ره) بودند و در اراک نیز پیکر مطهر شهید ایزدی پس از 29 سال تفحص و برروی دستان مردم ولایتمدار و شهیدپرور اراک تشییع شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت