شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۱۳:۳۸

کاروانسرای دودهک دلیجان در مرحله تجهیز و آماده بهره برداری

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دلیجان گفت: کاروانسرای تاریخی دودهک شهرستان دلیجان در مرحله تجهیز جهت بهره برداری است.

رییس اداره میراث فرهنگی دلیجان خبر داد

کاروانسرای دودهک دلیجان در مرحله تجهیز و آماده بهره برداری

علی مشهدی رییس میراث فرهنگی شهرستان دلیجان گفت: کاروانسرای تاریخی دودهک دلیجان متعلق به دوران صفوی بر اساس سیاست وزرات میراث فرهنگی در سال ۹۶ به بخش خصوصی بصورت اجاره بلند مدت با هدف احیای اثر و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار واگذار شد.

مشهدی افزود: بخش خصوصی با اخذ تسهیلات ارزان قیمت به میزان ۵۰میلیارد ریال تحت نظارت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی اقدام به مرمت و تجهیز کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان دلیجان در ادامه افزود: این اثر بعنوان مجتمع تاریخی گردشگری با محوریت اسکان در فضای کاملا سنتی نموده و در حال حاضر در مرحله تجهیز جهت بهره برداری می باشد و پس از اتمام بیماری کرونا به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد:  تیم مرمت و احیای این اثر باستانی با سرمایه گذاری مستقیم و نیز دریافت تسهیلات تحت نظارت اداره کل میراٍث فرهنگی استان مرکزی با موفقیت به پایان رسیده است و به زودی جهت بازدید و استفاده گردشگران افتتاح خواهد شد.

کاروانسرای دودهک در مجاورت ساحل شرقی رودخانه قم‌رود و در مسیر جاده قم به دلیجان قرار دارد. قدمت این بنا را دوره صفویه است و به شماره ثبت ۱۹۸۳مورخ ۱۶/۰۱/۱۳۷۷در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت