جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۳۸:۰۶

کارنامه تولید اشتغال دولت در ۶ ماهه نخست امسال رضایت‌بخش نیست

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد دولت در بحث تولید اشتغال در نیمه نخست امسال رضایت‌بخش نیست.

نماینده مردم اراک در مجلس:

کارنامه تولید اشتغال دولت در ۶ ماهه نخست امسال رضایت‌بخش نیست

آلودگی هوا

کارنامه تولید اشتغال دولت در ۶ ماهه نخست امسال رضایت‌بخش نیست

به نقل از تسنیم، سیدمهدی مقدسی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه اشتغال استان مرکزی با اشاره به عملکرد دولت در تولید اشتغال در 6 ماهه نخست سال اظهار داشت: با تمام تلاش هرآنچه که سهم مجلس در حمایت از دولت باشد را به‌عنوان یکی از حامیان دولت دنبال می‌کنم اما از عملکرد دولت در زمینه تولید اشتغال در 6 ماهه نخست سال راضی نبوده و آمار موجود از نظر بنده قابل دفاع نیست.

وی افزود: پرداخت 43 میلیارد تومان از تسهیلات قرض‌الحسنه 71 میلیارد تومانی پیش‌بینی شده برای مددجویان کمیته امداد و یا پرداخت یک میلیارد و 600 میلیون تومان از 20 میلیارد تومان درنظر گرفته شده برای مددجویان بهزیستی رضایت بخش نبوده و رقم ناچیزی است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 23 هزار مجوز مشاغل خانگی تاکنون در استان صادر شده و 3 میلیارد تومان برای آن ابلاغ شده که از این مبلغ 900 میلیون تومان تخصیص و تنها 300 میلیون ‏تومان آن به متقاضیان پرداخت شده است که همین آمار در استان بیانگر رضایت‌بخش نبودن عملکرد دولت در حوزه تولید اشتغال در استان است که اگر در کشور هم به همین شکل باشد نیاز به چاره‌اندیشی جدی داریم.

مقدسی بیان کرد: ایجاد تنها سه‌هزار و 100 شغل در نیمه نخست امسال در استان که سهم اراک از آن 124 شغل بوده به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست و به نظر می‌رسد که ناشی از بحث ‏انتخابات، تغییر کابینه و دیگر مسائل بوده و هم باید از فرصت باقی‌مانده برای بهبود شرایط استفاده کنیم و نهایت تلاش خود را به‌کار بگیریم.

وی ادامه داد: لازمه خروج از شرایط فعلی اصلاح برخی از فرآیندها و برطرف کردن ایرادات موجود در دستورالعمل‌ها است که باید ‏مراتب به وزارتخانه منعکس شود و در صورتی که از یک روند انجام شده نتیجه نگرفتیم نباید بر تکرار آن اصرار ‏داشته باشیم.

بحث انتزاع شهرستان‌های محلات و دلیجان تمام شده است

نماینده مردم اراک، خنداب وکمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث انتزاع محلات و دلیجان گفت: بنابر اعلام رسمی وزارت کشور بحث انتزاع در دستور کار نیست و چنین موضوعی وجود ندارد و انجام نمی‌شود، نمایندگان استان‌های هم‌جوار در مجلس هم دیگر نباید این موضوع را مطرح کنند و بر آن دامن بزنند، اجازه طرح این موضوع توسط استان مرکزی داده نمی‌شود و براساس مصوبه مجلس در سال 57 و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری استان قم باید به‌عنوان یک استان ویژه باقی بماند و هیچ گونه الحاقی به آن انجام نشود.

مقدسی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم موظفند تا یک ماه آینده تمامی آمار واطلاعات مورد نیاز را به صورت دقیق استخراج کند تا هیچ‌گونه حقوقی از محلات و دلیجان ضایع نشده باشد که درصورت وجود هرنوع تضییعی باید جبران شود، افزود: حقوق مردم محلات و دلیجان و همه شهرستان‌های استان برای نمایندگان مهم بوده و پیگیر مطالبات آنها هستیم و همگرایی لازمه کار مدیران استانی است مدیریت فعلی استان مرکزی و همچنین مدیران آینده باید در مسیر این همگرایی تلاش کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس در راستای این همگرایی توزیع عادلانه منابع هم از موارد مهمی است که باید مد نظر باشد و آمار و ارقام هم باید به صورت شفاف دراختیار مردم و مدیران قرار گیرد تا درصورت ومشاهد هرگونه مشکلی نسبت به برطرف شدن آن اقدام شود.

مقدسی با بیان اینکه بحث انتزاع محلات و دلیجان و الحاق این دو شهرستان به قم تمام شده اما پیگیر مطالبات مردم هستیم و تکیه بر منطق لازمه حرکت در راستای احقاق حقوق مردم است، افزود: بنابراین چنین بحثی به هیچ‌عنوان پذیرفته نیست و مجمع نمایندگان استان همواره با هم متحد بوده و اگر بار دیگر این بحث در مجلس مطرح شود مقابل آن ایستاده و از همگرایی خود دفاع می‌کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث‌های کارگری اخیر دو کارخانه هپکو و آذرآب هم گفت: علاج واقعه قبل از وقوع باید انجام شود اما تلاش تیم اقتصادی دولت و  دلجویی وزیر کار و تعاون از این کارگران با حضور در استان قابل تقدیر است و باید مصوبات مطرح شده با جدیت دنبال شود.

مقدسی بیان کرد: انسجام عملکرد وزرای اقتصادی دولت خوب بوده و انتظار می‌رود که با این وحدت رویه مسائل را عمقی و ریشه‌ای برطرف کنند، اقدامات خوبی درحال انجام است و طبق تصمیم وزیر صنعت و معدن سهامدار شرکت هپکو اگر نتواند به تعهدات خود عمل کند عوض می‌شود.

وی ادامه داد: لازمه برطرف کردن مشکلات اقتصادی حاکم کردن انسجام و روحیه وحدت در جامعه است که روحیه حمایت از دولت در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و به طور قطع مجلس در راستای برطرف‌سازی مشکلات هم‌سو با دولت عمل می‌کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تامین منابع خارجی راه برون رفت از این وضعیت بوده زیرا قیمت نفت افزایش نداشته و توان افزایش مالیات در کشور وجود ندارد و استفاده از منابع خارجی تنها راهی است که می‌توان برای خروج از این وضعیت به آن تکیه کرد

مقدسی اضافه کرد: طبق برنامه ششم باید سالانه 165 میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور انجام و منابع آن تامین شود، وجود 5 میلیون ایرانی در خارج از کشور که اکثر آنها علاقمند سرمایه‌گذاری در کشور هستند ظرفیت بسیار خوبی است که باید مکانیزم لازم به منظور جذب آنها و ایجاد تضامین ویژه برای این سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه وزیر خارجه تغییر و اصلاح ساختار سازمان معاون دیپلماسی خارجی در وزارتخانه را تعریف کرده که براساس آن باید سفارتخانه به سفرای اقتصادی مجهز شود تا بتوان از این ظرفیت به نحو احسن بهره گرفت.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت