چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۳۶:۳۲

ورود سامانه بارشی به استان مرکزی

کارشناس هواشناسی استان مرکزی از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی خبر داد

ورود سامانه بارشی به استان مرکزی

سامانه بارشی

ورود سامانه بارشی به استان مرکزی

رضا مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: الگوی پیش‌یابی جو نشان‌دهنده تداوم ناپایداری‌های همرفتی طی ساعات بعد از ظهر امروز است، بر این اساس امروز به‌تدریج افزایش ابر و در ساعات بعد از ظهر در برخی از نقاط رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که ویژگی بارش‌های رگباری، پراکندگی مکانی و شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌هاست، بر این اساس امکان رگبار شدید کوتاه‌مدت در برخی از نقاط و عدم بارش در مناطق دیگر وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: بنابراین به‌صورت نقطه‌ای امکان شدت گرفتن بارش‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و دره‌های کوهستانی و آب‌گرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نمی‌باشد، بعلاوه امکان سرعت گرفتن لحظه‌ای سرعت باد وجود دارد.

مرادی با اشاره به اینکه شاخص‌های ناپایداری در جنوب استان بیشتر از نواحی شمالی استان پیش‌بینی شده است، ادامه داد: ناپایداری‌ها فردا کاسته خواهد شد ولی احتمال رگبارهای خفیف در برخی از مناطق دور از انتظار نمی‌باشد.

به گفته وی بررسی‌ها نشان‌دهنده ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور از روز پنجشنبه می‌باشد؛ بر اساس خروجی فعلی مدل‌های هواشناسی عمده فعالیت این سامانه در نواحی غربی کشور به طور خاص در استان‌های لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، نواحی شمالی استان خوزستان و برخی از مناطق آذربایجان‌ها می‌باشد؛ اما این سامانه برخی از مناطق دیگر کشور شامل مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز و زاگرس همچنین استان مرکزی را نیز با شدت کمتر تحت تأثیر قرار خواهد داد.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان داشت: دمای هوا طی دو روز آینده کمی گرم‌تر خواهد شد اما با ورود سامانه جدید از روز پنجشنبه و صبح جمعه دمای هوا دوباره خنک خواهد شد.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت