جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۲۲:۱۰

کارشناسی ارشد مجازی برای نخستین‌بار در پیام‌نور اراک آغازی شد / تلاش برای راه اندازی هاب بین المللی در ساوه

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی از راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد چند رشته برای نخستین‌بار در مرکز اراک خبر داد و ابراز امیدواری کرد هاب بین المللی ساوه نیز با همکاری مسئولان تأسیس شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی:

کارشناسی ارشد مجازی برای نخستین‌بار در پیام‌نور اراک آغازی شد / تلاش برای راه اندازی هاب بین المللی در ساوه

کارشناسی ارشد مجازی برای نخستین‌بار در پیام‌نور اراک آغازی شد / تلاش برای راه اندازی هاب بین المللی در ساوه

علی‌اکبر ملکی‌راد رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی در نشست مشترک با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اولویتهای ما در استان راه اندازی دوره های آموزش آزاد کوتاه مدت و ضمن خدمت و ارائه گواهینامه های معتبر است که خوشبتانه موفق به اخذ مجوزهای لازم در این زمینه شده ایم. ملکی‌راد ادامه داد: اولویت دوم ما مراکز رشد، نوآوری و کارآفرینی در مراکز مختلف دانشگاه پیام نور در استان است که به منظور ایجاد اشتغال و تأمین هزینه های دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه پیام‌نور توانسته در بخش کارآفرینی و ارتباط با صنعت وضعیت مطلوبی کسب کند و با تعدادی از واحدهای بزرگ‌ صنعتی استان قراردادهایی به امضا برساند که این دوره‌ها با شروع ترم آغاز می‌شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی  عنوان کرد: این دانشگاه موفق شد در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی با کمک معاونت اجتماعی استانداری مرکزی خوش بدرخشد و فعالیتد مطلوبی داشته باشد.

ملکی راد با اشاره به حل مشکل پرداختی های استادان حق التدریس تصریح کرد: دانشگاه پیام نور جایی برای کسب تجربه نیست و اولویت دانشگاه استفاده از اعضای هیئت علمی است. در مواردی که امکان استفاده از اعضای هیئت علمی دانشگاه و سایر مراکز آموزش عالی وجود ندارد می توان از مدرسان حق التدریس استفاده کرد اما همکاران ما باید حتما برای به کار گیری حق التدریس پس از تأییدیه صلاحیت عمومی و مصاحبه علمی و تخصصی نسبت به استعلام مدرک تحصیلی نیز اقدام کنند.

وی در مورد تبدیل وضعیت برخی کارکنان این دانشگاه گفت: بیست نفر از کارکنان قبل از تعطیلات تبدیل وضعیت شدند و با مجوزهایی جدید امکان تبدیل وضعیت هزار نفر دیگر هم در کشور فراهم شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی  تصریح کرد: راه‌اندازی مقطع مجازی کارشناسی ارشد برای نخستین‌بار در شهر اراک در چند رشته فعال شد و امیدواریم در سایر مراکز هم راه اندازی شود.

ملکی راد با اشاره به پیشنهاد تشکیل کارگاه و آزمایشگاه‌ها در مجموعه پیام‌نور بیان کرد:این پیشنهاد نخستین‌بار توسط استان مرکزی ارائه داده شد که مورد استقبال واقع شد و پس از تصویب به تمام مراکز کشور ابلاغ شد و این طرح برای نخستین‌بار و به‌صورت پایلوت در استان مرکزی و سپس در استان‌های سمنان و مازندران به اجرا درمی آید.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز تفریحی مجموعه پیام‌نور در شهر محلات پیش از فرا رسیدن مهر ماه اتفاق می‌افتد و سازمان مرکزی نسبت به کلنگ‌زنی این طرح اقدام می‌کند، همچنین درحال حاضر تعداد 18 سوئیت آماده در اختیار داریم که با هزینه اندکی ساماندهی می‌شوند.

ملکی‌راد بیان کرد: مجموعه پیام‌نور استان مرکزی در حال حاضر با 300 کارمند، دارای 107 نفر عضو هیئت علمی رسمی و بیش از هزار و 200 استاد مدعو است که بیش از 800  نفراز اساتید مدعو در مرکز اراک حضور دارند.

وی افزود: درخواست ما از نمایندگان مجلس این است که باتوجه به ظرفیت جذب دانشجوی بین‌المللی آموزش مجازی را تنها به دانشگاه پیام‌نور اختصاص دهند تا این دانشگاه در عرصه مجازی متخصص باشد و به رسالت اصلی خودش عمل کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی ادامه داد: پیگیری راه اندازی واحدهای دانشگاهی هاب بین المللی در ساوه از دیگر خواسته های ما در استان است چون دانشجویان خارج از کشور با واحد مالی یورو و دلار مخارج تحصیل خود را پرداخت می‌کنند که می‌توانیم بگوییم این بازگشت هزینه به کشور مطلوب است.

ملکی‌راد عنوان کرد: در اصلاح اساسنامه دانشگاه پیام نور مشکلاتی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به‌وجود آمد که با مساعدت نمایندگان مردم رفع شد.

وی بیان کرد: درحال حاضر دانشگاه پیام‌نور دارای 12 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی و دو هزار دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد است و سهم 30 درصدی دانشجویان پیام نور در پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد و دکتری بیانگر این خود ساختگی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت