جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۰۴:۳۸

کارآفرینان حوزه گردشگری استان مرکزی حمایت می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با توجه به درآمدزایی صنعت گردشگری از کار آفرینان حوزه گردشگری در استان مرکزی حمایت می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

کارآفرینان حوزه گردشگری استان مرکزی حمایت می‌شوند

کارآفرینان

کارآفرینان حوزه گردشگری استان مرکزی حمایت می‌شوند

سیدمحمد حسینی عصر امروز در نشستی با مسئولان خدمات مسافرتی استان اظهار داشت: با توجه به اینکه صنعت گردشگری از صنعت‌های درآمدزا است و عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی در توسعه و رونق آن تاثیر بسزایی دارد، گسترش تعداد دفاتر خدمات مسافرتی در این راستا در برنامه‌های این اداره‌ قرار گرفته است.

وی افزود:  با توجه به ضرورت توسعه گردشگری و لزوم تبلیغ در این عرصه، دفاتر مسافرتی باید به ترویج و تبلیغ جاذبه‌های گردشگری و دیدنی استان در جذب و جلب گردشگران تلاش کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی تصریح کرد: امیدواریم با افزایش تعداد دفاتر خدمات مسافرتی در این استان و بهره‌برداری بهینه از جاذبه‌های گردشگری، صنعت گردشگری استان بیش از پیش رونق پیاید زیرا ظرفیت‌های این حوزه در استان به واسطه مرکزیت و تنوع کم نظیر آن مغفول مانده است.

حسینی بیان کرد: در این راستا دفاتر خدمات مسافرتی باید توجه بیشتری به برنامه‌های تورگردانی در سطح استان داشته باشند و با توجه به مناسبت‌ها، جشنواره‌ها و آئین‌هایی که در سطح استان ابرگزار می‌شود برنامه ریزی جامعی به منظور جذب گردشگر داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت گسترده دفاتر خدمات مسافرتی گفت: برگزاری نشست‌های دو جانبه، رفع موانع و در نظر گرفتن افق مدیریتی کلان در راستای توسعه گردشگری و رونق سفرهای داخلی و خارجی به استان باید انجام شود تا این دفاتر بتوانند تاثیرات  مثبتی در جذب گردشگران به ویژه گردش مالی تاسیسات گردشگری داشته و حتی در این حوزه اشتغال آفرینی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور هم در این راستا با تمام توان از دفاتر و کارآفرینان حمایت می‌کند.

حسینی با اشاره به تورهای گردشگری غیرمجاز گدر استان عنوان کرد: با  دفاتر غیر مجاز  که اقدام به برگزاری تور می‌کنند برخورد جدی و قانونی می‌شود و در این باره هیچ گونه چشم پوشی و بخششی در کار نیست.

وی اضافه کرد: تعداد دفاتر خدمات مسافرتی فعال استان 47 دفتر است و امیدواریم با افزایش تعداد این دفاتر در استان بتوانیم تاثیر مثبتی در اقتصاد و اشتغال آفرینی در این حوزه گسترده داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت