چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۱۰:۰۱

من برای همه چیز به استان آمدم و انتخابات هم از جمله آن است

زمانی قمی: من برای همه چیز به استان آمده‌ام و انتخابات هم از جمله آن است روشن است این وظیفه استاندار است من نماینده سیاسی دولت هستم.

استاندار مرکزی:

من برای همه چیز به استان آمدم و انتخابات هم از جمله آن است

استاندار مرکزی

یکی از قانون های مصوب مجلس در خصوص انتخابات کشوری این است که هیچ کدام از افراد دولتی به هیچ عنوان حق دخالت یا تبلیغ یا همکاری با هیچ کاندیدایی را ندارند و این کار تخلف از قانون است.
این درحالی است که استاندار مرکزی که بارها در جلسات مختلف همچون نشست تقدیر از احزاب و تشکل‌های عضو ستاد استقبال از سفر کاروان تدبیر و امید به استان برسیاسی بودن خود تاکید کرد و نشان داد بیشتر تمایل وی به سمت همان کار سیاسی و گرایش سیاسی است.
عضو ستادهای استانی محمدرضاعارف در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و عضو هیئت رئیسه بنیاد باران و استاندار امروز استان مرکزی آن قدر در عرصه سیاسی فعالیت داشت که در هنگامه انتخابات مجلس سبب اعتراض چندباره رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شد.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم استان مرکزی با بیان اینکه مدیریت ارشد استان مرکزی در انتخابات مجلس دخالت می‌کرد گفت: مسئولان دولتی به‌جای دخالت در انتخابات آینده مجری قانون باید باشند.
سیدباقر تقوی افزود: در جریان انتخابات گذشته مدیریت ارشد استان مرکزی در انتخابات دخالت می‌کرد که مصادیقی از دخالت وی در روند انتخابات وجود دارد که تذکر لازم در این باره داده شد.
این موضوعی بود که استاندار مرکزی در آذرماه 95 و پس از سفر هیئت دولت به استان مرکزی که از استان‌های آخر سفرهای استانی دولت بود در نشست تقدیر از احزاب و تشکل‌های عضو ستاد استقبال از سفر کاروان تدبیر و امید به استان که در محل استانداری برگزار شد به آن اشاره کرد.
هرچند استاندار مرکزی سعی در رد این مطلب داشت و گفت: من در انتخابات هیچ نوع دخالتی نداشتم ولی علاقمند بودم همه چیز را تحمل کنم تا وحدت حامیان دولت و این طرز تفکر اعم از اصولگران و اصلاح طلبان حفظ شود و حاصل و برآیند آن نیز خوب بود و این دومین موضوعی بود که در استان به آن توجه داشتم.
زمانی قمی افزود: من برای همه چیز به استان آمده‌ام و انتخابات هم از جمله آن است روشن است این وظیفه استاندار است من نماینده سیاسی دولت هستم معلوم است که دنبال مجلس افراطی نبودم معلوم است من خواهان مجلس معتدل و نزدیک به برآیند مردم هستم و این انتخابات به‌عنوان یک پدیده مثبت با بردباری، وحدت، رفاقت و بسیج مردم اتفاق افتاد.
که همین سخنان نشانگر گرایش به جریان خاصی در انتخابات است و مویدی بر سخنان رئیس ستاد هیوت نظارت بر انتخابات استان مرکزی که گفت استاندار مرکزی بارها در جریان انتخابات دخالت گرفته و تذکر لازم داده شده است.
سناریوی تبلیغات دولتی مدیریت ارشد استان مرکزی
پس از انتخابات اسفندماه، بار دیگر استاندار مرکزی حرکتی خارج از عرف انجام داد و در یک پیش بینی در جمع خبرنگاران در 28 اسنفدماه و آخرین نشست کاری در سال94 خود اعلام کرد: پیش بینی بنده این است در انتخابات سال 1396 ریاست جمهوری، دکتر روحانی با بیش از 25 میلیون رأی مجددا رئیس جمهور اسلامی ایران شوند.
زمانی قمی در این نشست افزود: آزمون ما در انتخابات هفتم اسفند برگزار شد که نتایج آن در کشور و استان قابل دفاع است. ادامه مسیر سال 92 توسط مردم و اعتماد آنها به سیاست های دولت اعتدال ترجمه چند کلمه ای نتایج انتخابات هفت اسفند است.
این درحالی بود که بار دیگر اسفند 95 استاندار مرکزی در دیداری با رضا آستانه که در انتخابات سال 94 مجلس زمینه‌ساز و برنامه‌ریز لیست امید در شازند برای رای آوری ابراهیمی بود این بار در کسوت یکی از مسئولان نفتی با مدیریت ارشد استان مرکزی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
هرچند آن روز برخی صاحب نظران این دیدار را تنها یک دیدار کاری ندانسته و از آن به عنوان آماده سازی برای انتخابات یاد می‌کردند که این روزها و با اعلام ریاست رضا آستانه به عنوان رئیس ستاد انتخابات رئیس جمهور در استان مرکزی واقعیت این نظر روشن و شفاف شده است.
نطق‌های تبلیغاتی مدیریت ارشد استان مرکزی
استاندار مرکزی در حالی در این مدت به انحاء مختلف فعالیت‌های سیاسی خود را شدت می‌بخشید که با اصول “نمی‌گوییم همه چیز سفید است، اما نمی‌گوییم هم سیاه است” به تشریح عملکرد دولت و تخریب کامل منتقدان و دیگر اقدامات می‌پرداخت.
اما از ابتدای سال 1396 رویه استاندار مرکزی تسریع شده، هرجلسه‌ای را با ربط یا بی ربط به کلکسیون ارائه گزارش و تبلیغات دولت یازدهم بدل می‌کند، همانطور که در پس از توافق هسته‌ای نشست شورای آموزش و پرورش استان در دی‌ماه94 را به محلی برای غزل و قصیده‌های تجلیل از برجام بدل کرد و جلسه‌ای که برای برطرف کردن مشکلات آموزش و پرورش تشکیل شده بود را به کلاس درس “برجام خوب است” تبدیل کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت