شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۲۹:۵۱

چشم‌اندازهای شهری در برنامه‌های مدیریتی استان مرکزی دیده شود

استاندار مرکزی با بیان اینکه شهرداران استان مرکزی باید نسبت به تدوین برنامه‌های بلندمدت اقدام کنند گفت: چشم‌اندازهای شهری در برنامه‌های مدیریتی استان مرکزی دیده شود.

چشم‌اندازهای شهری در برنامه‌های مدیریتی استان مرکزی دیده شود

برنامه‌های مدیریتی

چشم‌اندازهای شهری در برنامه‌های مدیریتی استان مرکزی دیده شود

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سیدعلی آقازاده ظهر امروز در همایش شهرداران استان مرکزی اظهار داشت: فعایت در دستگاه‌های خدمات‌رسان مشکلات و سخت‌هایی را دارد اما در شهرداری‌ها خدمت‌رسانی سخت‌تر است چون شهرداری هم باید ایجاد درآمد داشته باشد و هم اینکه بتواند هزینه کند اما باقی دستگاه‌های خدمات‌رسان دولتی بوده و بر مبنای تعاریف خدمت می‌کنند.

وی افزود: امروز هنر یک شهردار این است که بتواند با این وضع شرایط اقتصادی موجود که در کشور حاکم است درآمد خود را تنها به ماده 100 و عوارض روتین نکند و از ظرفیت‌های شهر و مردم و امکانات موجود در شهر استفاده بهینه داشته باشد چون نخستین تاثیر مثبت یا منفی اقتصاد یک کشور مربوط به شهرداران است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امروز شهرداری موفق است که بتواند تا پایان سال نیمی از بودجه مصوب را به دست آورد و همچنین امروز شهرداران باید به گونه‌ای حرکت کنند که بتوانند درآمدهای پایدار برای خود ایجاد کنند.

آقازاده بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که درآمدهای ناشی از عوارض می‌تواند پایدار باشد اما درآمدهایی مانند کمیسیون ماده 100 پایدار نیست و نمی‌توان برآن حسابی باز کرد و برنامه‌ای برای ان در نظر گرفت چون ماده 100 تنها شهردار را به سمت فروش غیرعاقلانه می‌برد.

وی ادامه داد: شهرداری جز چهار دستگاهی است که بیشترین شکایت از آن وجود دارد و رتبه نخست شکایات و اعتراضات مربوط به دستگاه قضایی بوده این در حالی است که هرچه هر دستگاهی با مردم بیشتر در ارتباط باشد به طور قطع مخالفان آن هم بیشتر است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: امروزه متاسفانه وضعیت اقتصادی مردم به ویژه در شهرهای کوچک وضعیت خوبی نیست و همه به دنبال تخفیف در عوارض هستند که از نظر آیین‌نامه‌ها این امکان وجود ندارد ودر نتیجه سبب ایجاد نارضایتی مردم از شهرداری می‌شود و سبب می‌شود شهرداری جز دستگاه‌هایی باشد که بیشترین اعتراضات مردمی را دریافت می‌کند.

آقازاده خاطرنشان کرد: شهردار باید صداقت را در تمام امور خود در اولویت قرار دهد چون اگر یک شهردار با صداقت باشد با وجود مشکلات اقتصادی باز هم مردم او را باور می‌کنند و متوجه حسن فعالیت وی می‌شوند البته عکس این مسئله هم وجود دارد و اگر شهرداری بخواهد مسائل را از مردم پنهان کرده و یه سیاسی بازی بپردازد مردم در کار او مشکل ایجاد می‌کنند و در نتیجه مشکلات بزرگ در شهرداری پدید می‌آید.

وی اضافه کرد: افق دید یک شهردار نباید چهار ساله باشد بلکه شهردار باید افق دید خود را بر چهل سال متمرکز کند چون ممکن است در زمان یک شهردار یک طرح تفضیلی و جامع رقم بخورد که عمر این طرح ده سال است که باید آینده این طرح هم مدنظر شهردار فعلی قرار بگیرد و همچنین مهندسان و کارشناسان ما هم افق دید وسیعی ندارند که باید این مهم در نظر گرفته شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اگر افق شهر اراک به جای چهار سال، 40 ساله دیده می‌شد امروز نیاز نبود که ما برای یک طرح یا تعریض معبر عمومی سه هزار میلیارد تومان در مقطعی که تمام بودجه شهر اراک 500 میلیارد تومان است  که شاید تا پایان سال هم تنها 200میلیارد تومان آن محقق شود، هزینه کنیم.

آقازاده بیان کرد: شهردار باید به گونه‌ای عمل کند که در سال‌های آینده از وی به نیکی یاد شود و شهرداری که در چهارسال تنها به روزمرگی بپردازد در آینده نام ماندگاری ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه من هم شهردار و هم خبرنگار بودم کار شهرداران از شغل خبرنگاری هم مهم‌تر است چون شهرداران هر روز در معرض دید شهروندان هستند  و همچنین یک شهردار باید 60درصد از وقت خود را در خیابان‌ها صرف انجام امور مربوط به مردم کند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال شهرداری باید این موضوع را در نظر بگیرد که نگاه کارگران و کارکنان شهرداری به شهرداران است و باید به طور حتم تمهیداتی را فراهم کنند تا در مدت دو یا سه هفته آینده مشکلات مالی شهرداری برطرف و حقوق کارگران پرداخته شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت