پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۱۲:۲۷

پیگیری طرح‌های سرمایه‌گذاری درون شهرستانی در کمیجان

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری درون شهرستانی در کمیجان پیگیری می‌شوند گفت: اعتبارات آبیاری مکانیزه به استان مرکزی اختصاص داده شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

پیگیری طرح‌های سرمایه‌گذاری درون شهرستانی در کمیجان

به نقل از خبرگزاری تسنیم ، علی اکبر کریمی شامگاه جمعه در نشست با مسئولان شهرستان کمیجان اظهار داشت: در بحث شهرداری‌ها طرح اقتصادی برای درآمدزایی در شهرداری بسیار اقدامات ارزشمندی است تا شهرداری بتواند خودش مسائل و مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: طرح‌های سرمایه‌گذاری داخل شهرستان هم از طریق سیستم بانکی مسائل اصلی شهرداری‌ها براساس ابلاغیه سازمان همیاری شهرداری‌ها پیگیری می‌شود و بهترین اقدامات موثر برای درآمدزایی شهرستان‌ها هم اعم از فعالیت کارخانجات شن و ماسه، گلخانه، فضای سبز مثمر و غیره هستند که اقدامات بسیار مطلوبی به حساب می‌آیند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری درون شهرستانی هم در کنار سایر موارد پیگیری می‌شوند و بنده با توجه به اینکه در کمیسیون اقتصادی حضور دارم و همچنین ارتباطی مطلوب با سیستم بانکی برقرار است تلاش  می‌کنم تا روند پیشرفت مناسبی داشته باشند.

کریمی بیان کرد: مقرر است که در راستای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری با اعلام فراخوانی عمومی سرمایه‌گذاران بومی را جذب کنیم این در حالی است که نباید انتظار حضور سرمایه‌گذارانی از جای جای دنیا در منطقه کمیجان داشته باشیم و مردم این شهرستان باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی خود در این روند شرکت کنند.

وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذار در تمامی عرصه‌ها اهمیت زیادی دارد که می‌توانیم از این ظرفیت در عرصه‌های کشاورزی، گلخانه‌ای، صنایع تکمیلی و تبدیلی حوزه کشاورزی که به آب کمتری احتیاج دارند و هم در حوزه صنعتی در مسیر ایجاد اشتغال و توسعه منطقه‌ای بهره کافی را ببریم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خوشبختانه اعتبارات آبیاری مکانیزه به استان مرکزی اختصاص داده شده و بر اساس مصوبات هر فردی که به منظور احداث سیستم مکانیزاسیون آبیاری اقدام کند براساس، دولت 85 درصد از هزینه آن را تقبل می کند و 15 درصد باقی مانده هم با معرفی به سیستم بانکی برای کشاورزان تامین می‌شود چون مجلس و دولت با یکدیگر متحد شده‌اند تا در زمینه کم کردن معضل کم آبی این اقدام را انجام دهند.

کریمی خاطرنشان کرد: دولت به منظور اشتغال‌زایی روستایی لایحه‌ای به مجلس ارائه داد اما به پیشنهاد نمایندگان شهرهای کوچک زیر 10 هزار نفر هم به این مصوبه اضافه شدند.

وی اضافه کرد: می‌توانیم در برگرفتن مشاغل روستایی توسط بافت شهرسان کمیجان را  یک فرصت خوبی بدانیم که سقف و محدودیتی ندارد و تا هر میزانی که طرح ارائه داده شود سهمیه بیشتری در این زمینه به استان اختصاص پیدا می‌کند.

نماینده مردم اراک، خناب و کمیجان تصریح کرد: هفته گذشته مسئله اشتغال روستایی در جلسه‌ای با رئیس صندوق توسعه ملی مورد بررسی قرار گرفته و همچنین مقدمات این طرح فراهم شده و به مرحله ابلاغ نهایی آئین نامه‌ها رسیده است.

کریمی بیان کرد: اگر ظرفیت قابل توجهی در زمینه جذب گردشگر و در قالب میراث فرهنگی در منطقه وجود دارد می‌توان با معرفی آن تسهیلاتی در راستای ایجاد مجتمع‌های اقامتی و تفریحی دریافت کرد و به احداث این گونه مجتمع‌ها پرداخت.

کریمی عنوان کرد: تبلیغ و تکریم شخصیت‌های تاریخی، فرهنگی و ادبی کمیجان از جمله عیسی خان بهادری و فخرالدین بهاری که از افتخارات این منطقه هستند باید مورد توجه قرار گیرد و سردیسی به نماد این افراد و یا حتی خیابانی به نام این افراد فرهیخته نام گذاری شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت