یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۴۸:۴۶

پیوستن علوم پزشکی ساوه به شبکه تحقیقات دیابت کشور

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه آمار تصادفات منجر به فوت در ساوه بالا است گفت: ساوه به شبکه تحقیقات دیابت کشور پیوست.

رئیس علوم پزشکی ساوه ؛

پیوستن علوم پزشکی ساوه به شبکه تحقیقات دیابت کشور

دیابت

پیوستن علوم پزشکی ساوه به شبکه تحقیقات دیابت کشور

جلیل کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساوه، با اشاره به اقدامات انجام شده  خیرساز در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: خیران سلامت چهار سال گذشته 25 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان و آموزش در دانشکده علوم پزشکی ساوه و زرندیه هزینه کرده‌اند‌.

وی افزود: ساخت‌ بیمارستان جدید 17 شهریور، ساخت نخستین ساختمان پرستاری در پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی با ابعاد 6 هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی 30 درصد، مرکز بهداشت جامع سلامت در شهرک علوی، مرکز جامع سلامت روستایی، پایگاه اورژانس جاده‌ای، مرکز جامع سلامت شهری زرندیه، پایگاه فوری شهرمامونیه، تهیه سی تی اسکن تهیه و تکمیل بخش دیالیز ساوه و زرندیه، رادیولوژی اسیابک و ساخت درمان در شهر نوبران از پروژه‌های خیرساز در حوزه بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه و زرندیه است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماری دیابت یکی از بیماری‌های شایع در ایران و سایر کشورهای دنیا است که علی‌رغم پیشرفت‌های بسیار در علم پزشکی نه تنها شیوع آن کمتر نشده، بلکه به شدت در حال افزایش در پیش‌بینی انجام شده میزان این بیماری در سال 2025 به 2 برابر شیوع آن در سال 2000 می‌رسد.

ساوه به شبکه تحقیقات دیابت کشور پیوست

کوهپایه‌زاده بیان کرد: نظر به شیوع روبه افزایش بیماری دیابت، این بیماری یکی از اولویت‌های تحقیقاتی کل کشور است و دانشکده علوم پزشکی ساوه با انعقاد تفاهم نامه‌ای با مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم تهران به شبکه تحقیقات دیابت کشور پیوست.

وی ادامه داد: کادر درمانی این شبکه با حضور در دانشکده علوم پزشکی ساوه آموزش نرم افزاری و پرسنل را آغاز کرده که بعد از آموزش پرسنل در روزهای آینده استارت کار در فضای موردنظر زده می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه خاطرنشان کرد: متاسفانه حوادث ترافیکی در شهرستان ساوه و راه‌های مواصلاتی آن سبب شده که آمار تصادفات  منجر به فوت در این شهرستان بالا باشد.

دستگاه‌های ساوه و زرندیه یاریگر علوم پزشکی باشند

وی اضافه کرد: برای برطرف شدن این اتفاق نیاز به یک عزم جدی از سوی ارگان‌های مربوطه دارد و دانشکده تنها اقدامی که می‌تواند انجام دهد پیشگیری از مرگ در محل آسیب و جلوگیری از معلولیت بیشتر است.

کوهپایه‌زاده عنوان کرد: شناسایی مرگ مغزی در ساوه مطلوب و موارد به موقع شناسایی می‌شود وبه طور قطع می‌توان گفت از لحاظ  شناسایی و رضایت‌گیری  بالاتر از میانگین کشور هستیم.

وی اضافه کرد: براساس تعداد تخت ای سی یو شناسایی مرگ مغزی داریم تعداد شناسایی‌هایی که انجام می‌دهیم یک دوم آن منجر به گرفتن رضایت‌ و یک چهارم آن منجر به اهدا عضو می‌شوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت