شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۴۱:۱۶

پیش‌بینی تولید ۳۰ هزار تن میگو تا پایان سال ۹۶

معاون آبزی‌پروری شیلات ایران گفت: امسال موفقیت خیلی خوبی در تولید میگو داریم که پیش‌بینی می‌کنیم تولیدات میگوی کشور نزدیک به ۳۰ هزار تن برسد.

معاون آبزی‌پروری شیلات ایران:

پیش‌بینی تولید ۳۰ هزار تن میگو تا پایان سال ۹۶

تولید میگو

پیش‌بینی تولید ۳۰ هزار تن میگو تا پایان سال96

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،حسین عبدالحی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  در زمینه آبزی‌پروری در سال گذشته 459 هزار تن تولید داشتیم و پیش‌بینی ما برای سال 96 این است که به حدود 470 هزار تن برسد که از برنامه ششم هم جلو هستیم.

وی افزود: عمده تولیدات ما در سال 95 شامل ماهیان گرم‌آبی حدود 200 هزار تن، منابع آبی 66 هزار تن و قزل‌آلا 165 هزار تن، ماهیان خاویاری نزدیک 3 هزار تن و میگو 21 هزار تن می‌شود.

معاون آبزی‌پروری شیلات ایران تصریح کرد: امسال موفقیت خیلی خوبی در تولید میگو داریم که پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم نزدیک به 30 هزار تن میگو تولید کنیم.

عبدالحی عنوان کرد: در حوزه میگو، ماهیان گرم‌آبی، ماهیان خاویاری و همچنین سایر بخش‌ها در حال حاضر در رده‌های خیلی خوبی قرار داریم، مصرف سرانه کشور با 30 میلیون، یک کیلوگرم در اوایل انقلاب اما الان با 80 میلیون حدود 10.6 کیلوگرم است و این بیانگر این است که تولیدات آبزی‌پروری توانسته جایگاهی را در سطح کشور به دست بیاورد و این مرهون حمایت‌های همه بخش‌ها است.

وی بیان کرد: سازمان شیلات در واقع نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان آب، وزارت نیرو، سازمان دامپزشکی، امور اراضی و بانک‌ها و غیره دارد و با در کنار هم بودن همه این دستگاه‌ها بوده که این موفقیت‌ها حاصل شده است.

به گزارش تسنیم، “حسین عبدالحی” معاون آبزی‌پروری شیلات ایران در سفری یکروزه به استان مرکزی ظهر امروز در کارگروه شیلات و آبزی پروری استان مرکزی حضور یافت.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت