جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۳۴:۳۸

پیشرفت ۷۲ درصدی ساختمان دومین بیمارستان خمین/کمک ۱۲۵ میلیون تومانی خیران برای بخش درمان این شهرستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: با توجه به مراجعات بالا بیماران از شهرهای مختلف به خمین، دومین بیمارستان خمین با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصد توسط وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت است.

در نشست خبری رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین با خبرنگاران مطرح شد:

پیشرفت ۷۲ درصدی ساختمان دومین بیمارستان خمین/کمک ۱۲۵ میلیون تومانی خیران برای بخش درمان این شهرستان

پیشرفت ۷۲ درصدی ساختمان دومین بیمارستان

پیشرفت ۷۲ درصدی ساختمان دومین بیمارستان خمین/کمک ۱۲۵ میلیون تومانی خیران برای بخش درمان این شهرستان

به نقل از خمین نیوز؛ جواد جواهری، رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین امروز در جمع خبرنگاران شهرستان با اشاره به تأسیس دانشکده علوم پزشکی خمین، در سال ۹۵ گفت: با تأسیس دانشکده علوم پزشکی در شهرستان، پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف درمانی حاصل شده است.

وی اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۸ پایگاه سلامت در شهر و روستا با فضای فیزیکی ۱۴۰۰ مترمربع و با اعتباری حدود ۱۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است و ۳ پایگاه دیگر نیز با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

جواهری همچنین به توسعه فیزیکی و درمانی در بیمارستان امام خمینی(ره) خمین اشاره کرد و افزود: بهسازی فاضلاب، بهسازی رادیولوژی و سونوگرافی، بهسازی رخت شورخانه، و دیگر بخش‌ها در بیمارستان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال انجام شده است.

۴۵ میلیارد ریال اعتبار در حوزه سلامت در طول یکسال در خمین هزینه شده است

وی بیان کرد: در حوزه سلامت در طول این یکسال ۴۵ میلیارد ریال در شهرستان خمین هزینه شده است که درصدد هستیم تا این توسعه‌ها در بخش‌های مختلف درمانی ادامه داشته باشد.

اخذ مجوز برای احداث بیمارستان دوم برای خمین

جواهری همچنین به اخذ مجوز بیمارستان دوم برای شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به مراجعات بالا از شهرهای مختلف، شهرستان نیازمند یک بیمارستان دیگر بود که این موفقیت حاصل شد، که اکنون این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصد توسط وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت است.

وی گفت: برای تکمیل این پروژه به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که طبق وعده وزارت راه و شهرسازی، این بیمارستان در هفته دولت در سال آینده قابل بهره‌برداری است که نماینده شهرستان نیز برای تکمیل این پروژه قول مساعدت ۷ میلیارد تومان را داده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: از آغاز تأسیس این دانشکده بیش از ۱۰۰ نفر مشغول به کار شده‌اند که با توجه به توسعه این دانشکده در بخش‌های مختلف اداری، خدماتی، تخصصی، هیئت علمی و دیگر بخش‌ها، مجوز به کارگیری نیرو دریافت خواهد شد.

پزشکان متخصص در در ییمارستان خمین جذب شده اند

جواهری با اشاره به جذب پزشکان متخصص در شهرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۴۰ نیروی متخصص در شهرستان در حال فعالیت هستند که ۳۰ نفر از این نیروها در بیمارستان امام خمینی(ره) به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: تقریبا تمام تجهیزات مورد نیاز این متخصصین فراهم شده است و بیماران در حوزه‌های مختلف نیاز به مراجعه به شهرهای دیگر ندارند.

جواهری همچنین به توسعه بخش آی تی دانشکده اشاره و تصریح کرد: در این بخش حدود یک میلیارد تومان برای تهیه نرم‌افزار مربوط به پرسنل، خدمات الکترونیک درمانی به بیماران، تهیه سرورها و دیگر موارد، هزینه شده است.

وی همچنین به کمک خیران برای تجهیز این بیمارستان اشاره و بیان کرد: تاکنون برای توسعه بخش‌های مختلف درمانی ۱۲۵ میلیون تومان از طرف خیران به این دانشکده کمک شده است.

جواهری در ادامه در خصوص دانشجویان این دانشکده گفت: در حال حاضر ۳۷۸ دانشجو در ۵ رشته مشغول به تحصیل هستند که از ۸۰ استاد برای آموزش آنها استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: ۱۷ نفر عضو هیئت علمی این دانشکده هستند که با توجه به استاندارد کشوری، این تعداد کم بوده و باید به تعداد این نیروها با توجه به اخذ مجوز از وزارتخانه اضافه شود.

کشف و ضبط بیش از ۱۳۰۰ کالای غیر مجاز در ۱۰ ماهه امسال

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: با توجه به نیازهای فرهنگی، مرکز نمایندگی نهاد رهبری در این دانشکده مشغول به فعالیت است که تا کنون در زمینه‌های مختلف فرهنگی از قبیل اردوهای زیارتی، طرح مطالعه آثار شهید مطهری، برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه عفاف و حجاب، خانواده، احکام و اخلاق، سواد رسانه‌ای و غیره فعالیت‌های چشمگیری انجام شده است.

جواهری با اشاره به اضافه شدن بخش معاونت اجتماعی به دانشکده بیان کرد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد از مشکلات در حوزه سلامت بیشتر در حوزه اجتماعی است، این امر ضرورت دارد تا چنین بخشی به دانشکده اضافه شود، تا خدمت‌ر‌سانی بیشتری به شهروندان صورت بگیرد..

وی همچنین به بازرسی‌های انجام شده از مراکز مختلف مربوط به این حوزه درمان اشاره کرد و افزود: در ۱۰ ماه امسال حدود ۲۷۴ مورد بازرسی انجام شده که در طی این مدت، ۱۳۶۰ قلم کالای غیر مجاز به مبلغ ۳۵ میلیون ریال کشف و ضبط شده است و افراد خاطی نیز به محاکم قضایی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت