دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۵۲:۵۶

پیشرفت لاک پشتی تعریض جاده مرگ

چند ماه است عملیات بهسازی محور پل دوآب-خنداب از سر گرفته شده و تقریبا ۵۰ درصد از این محور تعریض شده، محوری که ۶ سال از چشم انتظاری مردم این منطقه برای تعریض آن سپری می‌شود.

سال از آغاز طرح بهسازی محور پل دوآب-خنداب می گذرد؛

پیشرفت لاک پشتی تعریض جاده مرگ

پیشرفت لاک پشتی جاده مرگ

پیشرفت لاک پشتی تعریض جاده مرگ

به نقل از نسیم خنداب، محور خنداب-پل‌دوآب مهمترین محور ارتباطی شهرستان خنداب محسوب می‌شود، محوری که شهرستان خنداب و بسیاری از روستاهای این شهرستان را به مرکز استان متصل می‌کند و روزانه مسیر تردد بسیاری از مردم و راه ارتباطی مجتمع آب سنگین خنداب به مرکز استان است.

عملیات بهسازی این جاده در ۴ سال دولت یازدهم پیشرفت چشم گیری نداشت و مسئولین هر ساله با ساخت و زیرسازی بخشی از جاده، در حال تعریض این محور بودند، طی این مدت تنها زیرسازی نزدیک به ۴ کیلومتر از یک سمت جاده انجام شد و بعد از این عمیات محور پل دو‌آب-خنداب تا مدت‌ها بدون آسفالت و تعریض به حال خود رها شد، دلیل اصلی کندی کار از سوی مسئولین نبود اعتبارات برای شهرستان خنداب اعلام شد.

شهرستانی که کشورهای غربی را به خاطر وجود مجتمع آب سنگینش بارها بر سر میز مذاکره با مسئولین سیاسی ما نشانده؛ اهمیت این شهر را بیگانگان خوب درک کرده‌اند اما رنج مردمان این شهر برای مسئولین ناآشنا است.

تقریبا تا اواخر عمر دولت یازدهم و قبل از آغاز پروژه‌های تبلیغاتی دولت برای انتخابات، عملیات در این جاده‌‌ که روزانه شاهد تصادفات متعددی در آن بودیم رها شده بود، تا جایی که تکمیل محور پل دوآب-خنداب برای مردمان این منطقه به رویایی تبدیل شد که از عمر آن بیش از ۶ سال می‌گذشت.

کندی و یا به عبارتی توقف عملیات تعریض در این محور تا نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داشت، اما یک‌باره در دوران تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری وضعیت جاده خنداب متحول شد و عملیات عمرانی در جای‌جای جاده از سر گرفته شد و چندین دستگاه به صورت همزمان در این محور کار زیرسازی، آسفالت و تعریض را با سرعت انجام می‌دادند.

رئیس اداره شهرسازی شهرستان خنداب:
کل جاده آسفالت می شود

شمسی رئیس اداره شهرسازی شهرستان خنداب در خصوص تعریض محور پل دوآب-خنداب گفت: در حال حاضر روند تعریض و روکش آسفالت محور پل دوآب-خنداب توسط  دو پیمانکار  در حال انجام است و ۸۰ درصد از جاده تعریض، ۲ کیلومتر به طور کامل آسفالت و ۴ کیلومتر از جاده نیز روکش آسفالت شده؛ به محض تعریض، جاده را به صورت کامل آسفالت می‌کنیم.

 

شمسی با اشاره به تکمیل آسفالت ۲ کیلومتر از جاده که تا نزدیکی مانیزان میرسد، گفت: در زمینه روکش آسفالت جاده با مشکل اعتبار مواجه نیستیم و اگر روند کار با این سرعت ادامه پیدا کند کار را تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسانیم.

وی افزود: ماشین آلات راهسازی شامل گریدر، لودر، آب‌پاش و غلتک،از هریک دو دستگاه در حال انجام تعریض جاده هستند و دو اکیپ نیز عملیات آسفالت جاده را بر عهده دارند.

مسئول اداره راه شهرستان خنداب

پیشرفت ۳۰ درصدی بهسازی جاده خنداب

سعدی، مسئول اداره راه شهرستان خنداب نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: نزدیک به ۳۰ درصد از عملیات بهسازی جاده پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات خا‌‌ک‌برداری و زیرسازی در حدفاصل روستای دهسد در حال انجام است.

مسئول اداره راه شهرستان خنداب با اشاره به اینکه تکمیل پروژه تعریض نیازمند ۱۳ میلیارد تومان اعتبار است، بیان کرد: در هفته گذشته مقرر شد اعتباری برای ادامه روند تعریض جاده اختصاص پیدا کند، درحال حاضر نیز در حال پیگیری عملیات در کمیته برنامه‌ریزی و بودجه برای دریافت اعتبار هستیم اما نتیجه قطعی تا کنون اعلام نشده است.

وی افزود: یک پیمانکار مسئولیت نصب پل‌ها و ابنیه را برعهده دارد و پیمانکار دیگری در حال انجام تعریض و خاک‌برداری جاده است، امیدواریم تا اواخر خرداد ماه عملیات زیرسازی جاده انجام و پروژه تا پایان شهریور ماه تکمیل شود.

فرماندار خنداب:
اتمام تعریض جاده خنداب تا پایان سال ۹۶

غیاثی، فرماندار شهرستان در خصوص اعتبارات این پروژه گفت: در تعریض ۱۱ کیلومتر از جاده با هیچ مشکلی در زمینه اعتبار مواجه نیستیم و امیدواریم تا پایان سال ۹۶ کار به اتمام برسد.

شهروند خندابی:
امیدواریم پروژه،نیمه کاره رها نشود

شعبانی یکی از شهروندان خندابی در گفت‌و‌گو با خبرنگا ما گفت: مردم شهرستان خنداب چندین سال است، مسیر جاده خنداب را با امید عملی شدن وعده‌های مسئولین مبنی بر تعریض و آسفالت کامل این پروژه طی می‌کنند، جاده‌ای که تا کنون جان تعدادی از شهروندان خندابی را گرفته و خسارات زیادی به مردم این منطقه وارد کرده است.

وی افزود: چند ماه است عملیات بهسازی در این جاده از سر گرفته شده و تقریبا ۵۰ درصد از این محور تعریض شده، امیدواریم فعالیت پیمانکاران تا تعریض و آسفالت کامل این محور ادامه پیدا کند و پروژه به صورت نیمه کاره رها نشود.

این کشاورز خندابی با اشاره به مشکلات فعلی جاده گفت: در حال حاضر مسئله اصلی که رانندگان، خصوصا رانندگان غیر بومی را با مشکل رانندگی در شب مواجه کرده، نبود تابلو و علائم هشدار دهنده در محدوده عملیات این محور است، از مسئولین درخواست داریم برای جلوگیری از تصادفات، تعدادی تابلو و علائم هشدار دهنده در این محور نصب کنند.

مشکل رانندگان،نبود علائم هشدار دهنده برای انجام عملیات است

هم اکنون جاده پرپیچ و خم خنداب نیمه کاره است و در بسیاری از نقاط جاده عملیات تعریض انجام می‌شود، مهمترین نکته این است که در برخی از نقاط برای تعریض جاده کناره مسیر را تا ۱ متر گود کرده و هیچ علامت هشداردهنده‌ای برای اطلاع رانندگان قرار نداده اند، بسیاری از رانندگان غیر بومی که آشنایی با این جاده ندارند از مسیر خارج شده و دچار مشکل می‌شوند.

 

لازم به ذکر است در فصل تابستان این مسیر برای استفاده کشاورزان، خصوصا عبور تراکتور استفاده می‌شود و خطرات بسیاری را برای رانندگان در پی دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت