پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۰۷:۴۲

پیاده روی اربعین گفتمانی فرامذهبی و سرمایه نرم نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) به برکت حضور آگاهانه اقشار مختلف ملت ایران اسلامی به گفتمانی فرامذهبی و سرمایه نرم نظام اسلامی و تشیع تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛

پیاده روی اربعین گفتمانی فرامذهبی و سرمایه نرم نظام اسلامی است

پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین گفتمانی فرامذهبی و سرمایه نرم نظام اسلامی است

به نقل از ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی افزود: راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نمادی برای جهان اسلام است که پیام وحدت، همگرایی و آزادی خواهی را در خود دارد و این مهم دشمنان را به شدت به هراس می اندازد.
وی ادامه داد: اجتماع عظیمی که از مسلمانان در ایام اربعین حسینی در عراق تشکیل می شود در هیچ کجای جهان در طول تاریخ سابقه نداشته است و هر ساله شماری از اقلیت های مذهبی نیز متقاضی شرکت در این آیین بوده اند که این مهم عظمت فرهنگ عاشورایی را می رساند.
امام جمعه اراک گفت: تامین امنیت و نظم کامل برای راهپیمایی اربعین تکلیفی مهم برای تمامی ارکان اجرایی و انتظامی و امنیتی است و باید بهترین شرایط برای زایران حسینی در این ایام فراهم باشد.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش ایران را نماد امنیت و اقتدار در جهان دانست و گفت: فرق مختلف مذهبی با برخورداری از بیشترین ضریب امنیتی در ایران به بهترین شکل در کنار یکدیگر زندگی می کنند و مردم باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشند.
وی همچنین شایسته سالاری و تقوا را ملاک دولت دوازدهم در انتخاب مدیران عنوان کرد و افزود: ایران اسلامی نیازمند مدیران دلسوز و شایسته ای است که بتواند در کوتاهترین زمان ممکن ظرفیت بالقوه را بارور کند و گامی اساسی در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال بردارد.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: انقلابی بودن به معنای پیش بردن اهداف انقلاب و آرمان های امام راحل بر اساس نظم و قانونمداری است بنابراین مدیران شایسته باید همه برنامه های خود را بر اساس آرمان انقلاب تدوین کرده و با تمام قوا در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.
وی اظهار کرد: هر لحظه فرصت خدمت مدیران باید مفید باشد و نباید به بهانه تغییر سکاندار اجرایی استان روند کارها کند شود چرا که مناسبات تصمیم سازی و خدمت در نظام اسلامی ایران بر مبنای آرمان های انقلاب و قانون استو همه باید بیشترین کوشش را برای بهترین نتیجه و هدف انجام دهیم
امام جمعه اراک گفت: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی باید روحیه انقلای گری را در وجود خود تقویت کرده و با خلوص نیت و جلب رضایت خداوند، خدمتگذاری بی منت را سرلوحه امور خود قرار دهند و در صورت تحقق این مهم روحیه انقلابی گری در جامعه احیا می شود.
وی افزود: منابع ملی و بیت المال مسلمین باید در راستای تولید، اشتغال، ارتقای بهره وری و تولید ناخالص ملی هزینه شود و دستگاه های نظارتی نیز با گسترش دامنه نظارتی و رصد خود باید از هدر رفت اموال مسلمین جلوگیری کنند و با متخلفان با جدیت برخورد کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مسئولیت در جامعه ایران اسلامی موهبتی است که نصیب هر کسی نمی شود بنابراین کسانی که در جامعه بر سکان خدمت می نشینند باید قدر موقعیتشان را بدانند و بهترین اثر و بهره وری را داشته باشند.
وی، با تفسیر بخشی از خطبه قاصعه نهج البلاغهگفت: امام علی (ع) را می توان الگوی بلافصل مدیریت جامعه معرفی کرد چرا که دیانت در افکار سیاسی آن حضرت توام بود.
درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر دو هفته یکبار روز های چهارشنبه در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت