سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۰۷:۵۹

“پژوهش” محور مهم و اصلی فعالیت حوزه‌های علمیه است

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: “پژوهش” محور مهم و اصلی حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود.

آیت‌الله اعرافی در اراک:

“پژوهش” محور مهم و اصلی فعالیت حوزه‌های علمیه است

پژوهش

“پژوهش” محور مهم و اصلی فعالیت حوزه‌های علمیه است

به نقل از تسنیم، آیت‌الله علیرضا اعرافی دقایقی پیش در حاشیه حضور در مجتمع حوزوی خاتم الانبیا اراک در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی از استان‌های مهم کشور است و با توجه به وجود دانشگاه‌های بسیار در استان می‌طلبد زمینه‌ای برای پاسخگویی بیش از پیش به موارد مورد توجه اقشار مختلف مردم در این استان فراهم شود.

وی افزود: در جریان سفر امروز گزارش مطلوب و خوبی از عملکرد در بخش حوزه‌های علمیه استان مرکزی مشاهده کردیم که نشان از حرکت رو به رشد در این استان مرکزی است.

اعرافی تصریح کرد: مدیریت حوزه در فصل جدید محورهای مهم و گوناگونی را طبق منشور توسعه، برنامه ششم توسعه کشور در دستور کار قرار داده است تا بتوان با در نظر گرفتن این تدابیر و برنامه‌ها شاهد اعتلای بیشتر حوزه باشیم.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به برنامه‌های مدیریت حوزه علمیه در فصل جدید گفت: یکی از کارهایی که در این دوره دنبال می‌شود واسپاری اختیارات به استان‌های کشور بیش از پیش در دستور کار قرار دارد چرا که این اختیارات موضوعی درون‌زا به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: کارها باید ناظر به نیازهای استان‌ها برنامه‌ریزی شود این در حالی است که مدیریت حوزه‌های علمیه در سطح کشور برنامه‌های متنوعی دارد به طوری که در حوزه‌ها در سطح یک و بالاتر موضوع پژوهش مورد توجه است و نمرات ویژه برای پژوهش دیده شده است.

اعرافی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه کرسی‌های آزاداندیشی و پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: یکی از مباحث مهم دیگر موضوع پاسخگویی به سوالات و موضوعات روز و فقه معاصر است تا بتوان به سوالات امروز مردم پاسخ مناسب و اقناعی داده شود.

رئیس حوزه های علمیه کشور با اشاره به تحصیل طلاب در حوزه های علمیه گفت: بیش از 100 هزار طلبه برادر و 70 هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کند این در حالی است که امسال 10 هزار برادر و حدود 10 هزار خواهر جدیدا به حوزه‌های علمیه افزوده می‌شود.

اعرافی خاطرنشان کرد: در شهرستان آشتیان هم شعبه‌ای از جامعه‌المصطغی ایجاد شده که پذیرای طلاب دیگر کشورها است.

وی بیان کرد: استان مرکزی سطح خوبی در بخش حوزه داراست اما بانگاهی به پیشینه استان مرکزی و حضور علمای بزرگی همچون امام(ره) و آیت‌الله اراکی و دیگر علمای بزرگ نیازمند یک جهش بزرگ در بخش حوزه‌های استان هستیم و باید حوزه‌ها پاسخگوی نیاز استان مرکزی باشند.

رئیس حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: حوزه‌های علمیه امروز در مسیر تعالی و رشد قرار دارد و باید شاهد رشد و پیشرفت حوزه باشیم و مردم باید حوزه‌ها را از خود بدانند و حمایت آنها از حوزه‌ها هم افزایش یابد.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت