پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۴۲:۳۱

پوستر/ کلنا شیخ عیسی قاسم

با اعلام حکم دادگاه بحرین در خصوص شیخ عیسی قاسم به منظور حمایت از این روحانی شیعه بحرینی پوسترهایی در این زمینه پیش روی شماست.

کلنا شیخ عیسی قاسم

پوستر/ کلنا شیخ عیسی قاسم

پوستر/ کلنا شیخ عیسی قاسم

دادگاه بحرین حکم آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را در روز یکشنبه اعلام کرد که بر اساس آن وی به یک سال حبس تعلیقی، مصادره اموال (خُمس، به میزان ۳ میلیون دینار) و دو ملک و ۱۰۰۰ هزار دینار جریمه محکوم شده است.

در سال ۱۳۵۰ (۱۹۷۱ میلادی) هنگامی که کشور بحرین از شاهنشاهی ایران و انگلستان رسماً جدا شد و به استقلال رسید، شیخ با اصرار عالمان از نجف به کشور نوتاسیس بحرین بازگشت. وی در تدوین قانون اساسی بحرین نقش داشت.

با اصرار مردم در سال ۱۹۷۳ میلادی نامزد مجلس مؤسسان مشروطهٔ بحرین شد و با بالاترین رای به مجلس راه یافت. وی رئیس هیئت دینی مجلس شد و در کنار جریان اسلامگرا، نقش مهمی در تدوین بندهای اسلامی قانون اساسی داشت. همان سال ۱۳۵۰ با رای مردم عضو مجلس ملی بحرین شد و تا انحلال مجلس در آن‌جا ماند.

شیخ عیسی از بنیانگذاران «جمعیت بیداری اسلامی» در سال ۱۳۵۰ بحرین بود و از دیگر کارهای او تأسیس «جمعیت اسلامی روشنگری» در آغاز ورودش به بحرین در سال ۵۰ بود.

دیگر کار او تأسیس «مجلس دانشی اسلامی» در ابتدای بازگشتش بود. در دور نخست رئیس مجلس و پس از رفتن به دفتر بررسی مراجعه‌های مذهبی این مجلس، ریاست را به «سید مجید مشعل» واگذاشت.

در سال ۱۳۷۴ (۱۹۹۶ میلادی) دولت بحرین او را متهم به نقش داشتن در کودتا و همکاری با حزب‌الله بحرین محکوم کرد. با توجه به جاافتادگی او در میان بحرینیان و اعتقادش به ولایت فقیه، برخی این اتهام را توطئهٔ آل‌خلیفه می‌دانند.

طرح از امیرعلی موسوی – اراک امروز

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت