شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۳۳:۱۷

پلیس در کنار کارگران است

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزایش احساس امنیت در بین جامعه کارگری را از اولویتهای این نیرو برای تحقق شعارسال دانست و گفت: پلیس همواره خود را در کنار کارگران می‌بیند و بر دست تک تک این زحمتکشان بوسه می‌زند و انتظار دارد این قشر نیز همکاری و تعامل خود را با این نیرو افزایش دهند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی:

پلیس در کنار کارگران است

سردار «حسن مفخمی شهرستانی» روز شنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع کارگران شرکت آذرآب اراک افزود: رهبر معظم انقلاب چند سال پیاپی در نامگذاری‌های سال، بحث کار، رونق اقتصادی و تولید را مطرح می‌کنند که این مهم بیانگر اهمیت بالای تولیدات ملی و کاهش مشکلات اقتصادی کشور است.

وی بیان کرد: کارگران نقش و سهم بسزایی در تحقق جهش تولید دارند و نیروی انتظامی نیز در این راستا خود را سرباز ولایت می‌داند و همه توان خود را برای ارتقای امنیت در جامعه و در بین تلاشگران عرصه کار و تولید به کار گرفته است.

سردار مفخمی شهرستانی اظهار داشت: نیروی انتظامی خود را خدمتگذار مردم می‌داند اما این نیرو برای خود خط قرمزهایی دارد که در برابر آنها هیچ کوتاهی نمی‌کند، مشکلات جامعه کارگری و صنفی به حق است اما باید این حق از مسیر درست پیگیری شود و نباید این دغدغه‌ها به یک پدیده اجتماعی مبدل شود.

وی عنوان کرد: کارگران از ارکان مهم در تحقق جهش تولید محسوب می‌شوند و انتظار است مسوولان نیز همه تلاش خود را برای کاهش دغدغه‌های این قشر به کار گیرند تا انگیزه آنان در این مسیر مضاعف‌تر شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: این نیرو از زمان شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی تاکنون گام‌های بلندی در امر مقابله با این بیماری برداشته و تا زمان مهار کامل آن نیز از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: این استان چهارمین قطب صنعتی کشور است ولی به لحاظ تنش کارگری از وضعیت خوبی در سال گذشته برخوردار بود و با همت جامعه کار و تولید توفیقات خوبی در بهبود شاخص‌های اقتصادی داشت.

«محمدتقی آبایی‌هزاوه» افزود: نرخ بیکاری استان مرکزی با وجود مشکلات اقتصادی کاهش داشت و بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۸ در این استان ایجاد شد که ۱۵ هزار شغل آن شناسنامه‌دار است.

وی بیان کرد: پارسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در امر رونق تولید در استان مرکزی تزریق شد و شمار زیادی از بنگاه‌های اقتصادی که با مشکلات سرمایه در گردش مواجه بودند به چرخه تولید بازگشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: پرداخت تسهیلات روستایی یکی از اقدامات ارزشمند دولت است و به دلیل نظارت‌های چند لایه آن خطای پرداخت این تسهیلات کمتر از سه درصد است.

آبایی هزاوه گفت: سهم تسهیلات اشتغال روستایی استان مرکزی سه هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال است که تاکنون سه هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده و زمینه اشتغال بیش از چهار هزار نفر را نیز در این استان فراهم کرده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در این دیدار از کارگران شرکت آذرآب اراک با اهدای گل تقدیر کرد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ، به عنوان پایتخت صنعت ایران شناخته می‌شود و حدود سه هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در آن ایجاد شده است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت