یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۵۱:۱۵

پلیس در موضوع تجمعات کارگری مظلوم واقع شد/افزایش ۱۲۱ درصدی جرایم سایبری در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی به افزایش ۱۲۱ درصدی جرایم سایبری در استان اشاره کرد و گفت:بیشترین فراوانی جرایم سایبری به ترتیب مربوط به هتک حیثیت، براشت های غیر مجاز از حساب افراد، کلاهبرداری های رایانه و … است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تشریح کرد؛

پلیس در موضوع تجمعات کارگری مظلوم واقع شد/افزایش ۱۲۱ درصدی جرایم سایبری در استان مرکزی

پیشگیری از وقوع جرم

پلیس در موضوع تجمعات کارگری مظلوم واقع شد/افزایش ۱۲۱ درصدی جرایم سایبری در استان مرکزی

به نقل از اراک امروز؛ سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی روز چهارشنبه در آستانه هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران به عملکرد شش ماهه پلیس در استان اشاره کرد و گفت: با اقدامات پلیس و همکاری مردم شاهد کاهش بسیاری از جرایم در سطح استان بوده ایم.

عزیزی به کاهش سه درصدی وقوع سرقت در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: ۸۳ درصد از سرقت هایی که در این مدت در استان رخ داده کشف شده است.

وی میزان نزاع و درگیرهای دسته جمعی که امسال در استان رخ داده است را ۸۸ مورد اعلام کرد و گفت: این میزان نزاع در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه امسال شش هزار و ۵۸۸ مورد نزاع و درگیری انفرادی در استان رخ داده است اظهار کرد: هر چند این میزان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است ولی عدد وقوع نزاع عدد بزرگی است و باید تلاش کنیم این آمار بیش از پیش کاهش یابد.

کشف حدود ۳ تن مواد مخدر در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال دو تن و ۹۹۶ کیلوگرم مواد مخدر در استان مرکزی کشف شده که نسبت به مدت مشابه ۸ درصد کاهش داشته است.

عزیزی با اشاره به اینکه  ۶ هزار و ۵۸۸ نفر در ارتباط با مواد مخدر در استان دستگیر شده اند بیان کرد: اغلب دستگیر شدگان در قالب معتاد و خرده‌فروش بودند و همچنین ۲۱۷ نفر در قالب ۱۲ باند قاچاقچی نیز دستگیر شده اند.

افزایش ۱۲۱ درصدی جرایم سایبری در استان مرکزی

وی به افزایش ۱۲۱ درصدی جرایم سایبری در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: ۱۱۵ درصد از جرایمی که در حوزه سایبری رخ داده است کشف شده که برخی مربوط به استان های دیگر است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: بیشترین فراوانی جرایم سایبری به ترتیب مربوط به هتک حیثیت، براشت های غیر مجاز از حساب افراد، کلاهبرداری های رایانه و … است.

توقیف بیش از ۲۴ هزار خودرو و موتور سیکلت متخلف

عزیزی از توقیف ۲۴ هزار و ۲۵۱ خودرو و موتور سیکلت متخلف در استان مرکزی خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۷۷۵ دستگاه خودرو و ۱۲ هزار و ۴۷۶ دستگاه موتور سیکلت در استان توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: میزان توقیف خودروها نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

کارگران معترض می توانند به صورت قانونی در داخل شرکت تجمع کنند/با تحصن های غیر قانونی برخورد می شود

وی به موضوع برخورد پلیس با کارگران تجمع کننده هپکو و آذرآب در اراک هم اشاره ای کرد و گفت: برابر قانون کارگران می توانند اعتراضات خودشان را با تحصن و تجمع در داخل شرکت انجام دهند تا مشکلاتشان برطرف شود.

۱۹۸ تحصن غیر قانونی کارگران هپکو و آذرآب در اراک

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه کارگران دو شرکت هپکو و آذراب تحصن های غیرقانونی فراوانی داشته اند افزود: سال گذشته این دو شرکت ۱۹۸ مورد تحصن غیر قانونی در خارج از محیط شرکت داشته اند.

عزیزی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در جریان مشکلات کارگران شرکت بود ادامه داد: علیرغم اینکه کارگران بارها تجمعات غیر قانونی داشتند ولی هیچگاه نیروهای نظامی و انتظامی برخوردی با این کارگران نداشتند و همواره در کنار کارگران بودند.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه کارگران معترض بارها اقدامات غیر امنیتی انجام دادند و حتی یکبار درب ورودی استانداری را شکستند و وارد محوطه استانداری مرکزی شدند،اما نیروی انتظامی از نیروی قهریه خود استفاده نکرد و با تدبیر اداره امور را در دست گرفت.

نیروی انتظامی کنار کارگران مظلوم و معترض ماند

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه ناجا با مدارا با کارگران برخورد کرد افزود:مسئولین ارشد و فرماندهی نیروی انتظامی برای اینکه مسائل کارگری با کمترین تنشی به پایان برسد بارها با نمایندگان کارگران و حتی در جمع کارگران صحبت کرده و مکاتبات فراوانی را با دستگاه های مختلف برای حل مشکلات کارگران انجام دادیم.

عزیزی با بیان اینکه در برخوردی که نیروی انتظامی با کارگران داشت پلیس مظلوم واقع شد اضافه کرد:افرادی که مسئول ایجاد تنش میان کارگران و نیروهای نظامی و انتظامی بودند،در یک حرکت تخریبی موضوع دیو(پلیس) و دلبر(کارگر) راه انداختند و در فضای مجازی این رویداد را به نحو دیگری منعکس کردن که ما نسبت به این اقدام گله مند هستیم، در صورتی که نیروی انتظامی و کارگران در یک موضع مظلومانه در کنار هم بودند.

وی ادامه داد: پلیس که منطقا موظف به برخورد قهری با اقدامات غیر قانونی کارگران از دو سال پیش بود اما با اعتقاد به اینکه باید حقوق کارگران پرداخت شود هرگز دست به این نوع اقدامات نزد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه کارگران معترض توسط برخی از افراد که منافعی می بردند در یک عملیاتی ساماندهی شده بودند افزود:برخی کارگران تحریک شده توسط منفعت طلبان در یک برنامه از پیش تعیین شده اقدام به مسدود کردن محور اراک – قم (یکی از پر تردد ترین مسیرهای جنوب به مرکز کشور) و مسیر راه آهن کرده بودند.

عزیزی اضافه کرد: بیش از ۵ ساعت به کارگران فرصت داده شد تا مسیرها را بازگشایی کنند که این اتفاق رخ نداد و نیروی انتظامی بر اساس قانون و مجوز شورای تامین استان از قوه قهریه خود استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی وظیفه برقراری نظم و امنیت را بر عهده دارد خاطرنشان کرد: زمانی که مسائل صنفی و کارگری بخواهد در نظم و امنیت عمومی اخلال ایجاد کند حتما نیروی انتظامی ورود پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت