جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۴۸:۲۷

پزشکی سراسر عشق و اخلاص است/سلامت جامعه مرهون تلاش بی‌وقفه پزشکان

یک متخصص قلب و عروق حرفه پزشکی را سراسر عشق و اخلاص دانست و گفت: لازمه یک پزشک خوب بودن، تلاش شبانه‌روزی چندین ساله به همراه شب بیداری، تلاش مستمر، مطالعه،کسب تجربه و… است.

روستایی کوچک با آوازه‌ای بلند؛

پزشکی سراسر عشق و اخلاص است/سلامت جامعه مرهون تلاش بی‌وقفه پزشکان

پزشکی

پزشکی سراسر عشق و اخلاص است/سلامت جامعه مرهون تلاش بی‌وقفه پزشکان

به نقل از ندای تفرش، شهرستان تفرش مفتخر به وجود شخصیتها، مفاخر و نخبگان علمی، فرهنگی و دینی است.

در میان نخبگان و شخصیت‌های علمی کشور، پزشکان و متخصصانی هستند که اهل تفرش هستند و بر تفرشی بودن خود افتخار می کنند.

روستای “دلارام” یا “طراران” در پنج کیلومتری تفرش واقع شده که با ۱۸۰ خانوار در تقسیمات کشوری به طراران بالا و پایین تقسیم می‌شود. روستایی که زادگاه ۱۷۵ پزشک است و باعث شده تا با نام «دهکده پزشکان» شهرت پیدا کند.

دکتر ثمیه نوروزی متخصصین قلب و  عروق از جمله پزشکان پرورش یافته در این روستا است که هرچند در شهر تفرش سکونت ندارد ولی هنوز هم قلبش برای تفرش می تپد.

وی در گفتگو با ندای تفرش گفت: سال ۷۶ توانستم با کسب رتبه ۵۴۲ در کنکور سراسری در دانشگاه علوم پزشکی اراک در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهم.

وی ادامه داد: پس از اخذ دکترای عمومی پزشکی، در سال ۸۵ در رشته قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شروع به تحصیل کردم و پس از پایان دوره دانشگاه سال ۸۹ به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم فعالیت خود را ادامه دادم و همچنان در این دانشگاه در حال خدمت هستم.

نوروزی از علاقه خود به مطالعه گفت: افرادی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته پزشکی هستند بایستی بدانند که تنها تحصیل در رشته علوم تجربی کافی نیست باید برای موفقیت در دانشگاه از خیلی علایق خود دست بکشند. لازمه یک پزشک خوب، تلاش شبانه‌روزی چندین ساله که با شب بیداری، تلاش مستمر، مطالعه و کسب تجربه و… است.

این پزشک متخصص فراهم نبودن شرایط را یکی از دلایل عدم بازگشت خود به زادگاهش عنوان کرد و گفت: خوشبختانه به دلیل اندک فاصله میان تفرش و قم توفیق خدمت به همشهریانم را شهر قم دارم، ولی اگر شرایط فراهم شود به طور قطع برای خدمت به زادگاه خود بازمی‌گردم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی افراد با سوءاستفاده از طب سنتی جان بیماران را به بازی می‌گیرند، گفت: افرادی فاقد تخصص و بدون آشنایی با سب سنتی آکادمیک به خود اجازه می‌دهند که با جان انسان‌ها بازی کنند.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: هر چند تجربه نقش مهمی در حرفه پزشکی دارد ولی علم آکادمیک و تجربه در حوزه درمان باید مکمل یکدیگر باشند.

نوروزی درباره دلایل افزایش بیماریهای قلبی و عروقی در جامعه امروز گفت: متاسفانه بیماری‌های قلبی در جامعه امروزی، روز به روز در حال افزایش است که دلیل اصلی آن تغییر شیوه زندگی افراد است.

وی خاطرنشان کرد: چاقی و اضافه وزن، مصرف دخانیات، مرض قند و فشارخون بالا از عوامل اصلی ایجاد بیماری‌های قلبی هستند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت