جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۲۲:۲۷

پرکردن دستاوردهای علمی با بتن؛ خروجی تفکر غیرانقلابی و خسته بود

مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی گفت: در مقابل تفکر انقلابی، تفکر غیرانقلابی و خسته‌ای وجود دارد که علی‌رغم وجود امکاناتی به‌مراتب بیشتر، محیطی امن و ابزارهای مادی عظیم، خروجی ای جز پر کردن دستاوردهای علمی با بتن ندارد.

مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان:

پرکردن دستاوردهای علمی با بتن؛ خروجی تفکر غیرانقلابی و خسته بود

به نقل از نسل فردا؛ امید محترمی، مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی در سخنرانی بيش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خنداب ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا گفت: خداوند امروز دو صحنه‌ی کاملا متفاوت را در برابر چشمان مردم مظلوم و مقتدر ایران اسلامی ترسیم کرده است؛ نقش‌آفرین اصلی در صحنه نخست، بسیجی آفتاب‌سوخته‌ای از جنس همت و باکری و خرازی است؛ آنان که با دست‌خالی و تنها با توکل بر خدا وحشیان داعشی را از سرزمین امت اسلامی عقب راندند.

خروجی تفکر غیرانقلابی و خسته پر کردن دستاوردهای علمی با بتن بود

وی ادامه داد: در مقابل این تفکر انقلابی، تفکر غیرانقلابی و خسته‌ای نیز وجود دارد که عملکرد آن علی‌رغم وجود امکاناتی به‌مراتب بیشتر، محیطی امن و ابزارهای مادی عظیم، نتیجه ای جز پر کردن دستاوردهای علمی کشور با بتن ندارد.

مسئول قرارگاه شهید باقری استان مرکزی ضمن انتقاد از ثمره نگاه غیرانقلابی و جریان سازش در کشور گفت: امروز خروجی جریان غیرانقلابی برای کشور بیرون آمدن جاسوس از قلب تیم مذاکره‌کننده است؛ خروجی جریان غیرانقلابی بذل و بخشش منافع ملی به شرکت‌های فرانسوی و چندملیتی است؛ خروجی جریان غیرانقلابی تروریست نامیدن ملتی است که خود قربانی تروریسم است.

وی مطرح کرد: خروجی جریان غیرانقلابی بتن در قلب راکتور آب‌سنگین خنداب است و ثمره این تفکر و وعده‌های سر خرمن برجامی است که هیچ‌گاه موعد بهره مندی ایران از آن فرا نمی‌رسد و خدا را شکر که حاصل تفکر انقلابی می‌شود نابودی داعش و حاصل تفکری دیگر هم می‌شود برجام که مسبب‌هایش فعلا ترجیح می‌دهند در مورد نتیجه‌اش فقط سکوت کنند.

از تنور آمریکا و اروپا آبی گرم نخواهد شد

وی خطاب به جریانی که دنبال سازش با استکبار است گفت: بدانید از تنور آمریکا و اروپا آبی برای شما و مردم گرم نخواهد شد؛ قدمی به عقب برگردید و وعده‌های اقتصادی خود را بازخوانی کنید، قرار بود با برجام تحریم‌ها رفع شود؛ قرار بود مشکل آب خوردن هم با برجام حل شود و قرار بود صدروزه مشکلات اقتصادی حل شود.

محترمی ادامه داد: پس بدانید تا زمانی که به غیرخدا امید بسته‌اید، خدا نیز شما را به همان‌ها واگذار می‌کند؛ جریان غیرانقلابی مردم را از جنگ می‌ترساند تا هیچ کس کاری به سفره‌های رنگارنگشان نداشته باشد؛ اینجا جمهوری اسلامی ایران است جایی که مردمش برای حفظ اعتقادات و خاک، خون داده‌اند.

مدیریت اشرافی و کاخ‌نشینی به دنبال خانه‌نشین کردن کشاورز است

وی با انتقاد از سیاست‌های دولت در بخش کشاورزی تصریح کرد: امروز در کشور با نوع نگاه و مدیریتی روبرو هستیم که با اتکا به مدیریت کاخ‌نشینی و اشرافی خود، به دنبال خانه‌نشین کردن کشاورزان است. چرا باید در عرصه‌ی کشاورزی هم تولیدکننده‌ی ما محصول را ارزان به فروش برساند و متضرر شود و هم مصرف‌کننده‌ی ما محصولات کشاورزی را گران خریداری کند و باز متضرر شود. این چه مدل از مدیریت است که بر کشاورزی کشور حاکم شده است؟

چرا باید کشاورزی به‌عنوان در گران تحول اقتصاد این چنین روبه‌زوال باشد

مسئول قرارگاه شهید باقری استان مرکزی ضمن انتقاد صریح از نوع نگاهی که به نام کمبود آب می‌خواهد ریشه‌ی کشاورزی را بخشکاند گفت: از گذشته همگان شهرستان خنداب را به‌عنوان مهد آب و آبادانی قلمداد می‌کردند اما امروز مشکل اصلی، مدیریت غیر مشخص متولیان آب در منطقه است حال چرا باید به اسم کمبود آب و عدم داشتن یک رویکرد صحیح و مناسب، تیشه به ریشه‌ی کشاورزی این منطقه زده شود و کشاورزی منطقه، به‌عنوان دُر گران‌قیمت تحول اقتصاد، این‌چنین روبه‌زوال نابودی باشد؟ آب هست اما خبری از مدیریت متولیان منابع آب نیست.

محترمی در ادامه گفت: برخورد با برداشت‌های غیرمجاز آب وظیفه‌ی مسئولان است، اما آقایان باید بدانند که نسبت به تامین اشتغال و معیشت مردم هم وظایفی به عهده‌دارند.

صدای خرد شدن استخوان‌های کشاورزان زیر بار سو مدیریت برخی مسئولان شنیده می‌شود

وی خاطرنشان کرد: به‌صراحت اعلام می‌کنم اینکه بخواهیم کشاورزی را به خاطر سو مدیریت برخی مسئولان و دستگاه‌ها در حوزه‌ی آب تعطیل بکنیم، بزرگ‌ترین خیانت به این کشور و در حق آیندگان است.

محترمی ادامه داد: مردم این شهرستان با برداشت غیرقانونی آب موافق نیستند اما در برابر مدیریتی که بخواهد تیشه به ریشه‌ی کشاورزی این شهرستان بزند، سخت مخالف‌اند و مقابل جریانی که فقط به فکر تقویت بیش از بیش سرمایه‌داران است، می ایستند.

وی خطاب به مسئولان کشور گفت: آقایان، وزیران، مسئولان، کشاورزان ایران را دریابید؛ آقایان استاندار و فرماندار کشاورزی منطقه را دریابید؛ صدای خرد شدن استخوان‌های کشاورزان زیر بار سو مدیریت برخی مسئولان شنیده می‌شود.

مردم از استانداردهای چندگانه و اجرای گزینشی قوانین به ستوه آمده‌اند

مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی با تاکید بر اینکه مردم از استانداردهای چندگانه و اجرای گزینشی قوانین به ستوه آمده‌اند گفت: مدتی پیش دریکی از روستاهای شهرستان خنداب تعدادی چاه غیرمجاز بر اساس حکم دادگاه توسط دستگاه‌های مربوطه مسدود شد و اشتغال و معیشت حدود ۴۰ درصد اهالی این روستا تحت الشعاع قرار گرفت و در این‌ بین ده‌ها هکتار باغ با کیفیت، در حال نابودی است؛ خوب تا اینجا آقایان خواهند گفت قانون اجراشده است؛ بله اما بدانید که همان قوانین وظایفی را نیز برای مسئولان در ایجاد اشتغال ترسیم کرده است، پس بهتر است مسئولان هم به وظایف خود در قبال قانون عمل کنند و بدانند که هم‌اکنون اهالی این روستا جویای شغل هستند.

ظلم آشکار برخی مسئولان بر مردم منطقه خنداب

وی به اختلاف مردم و منابع طبیعی بر سر اراضی کشاورزی منطقه اشاره کرد و افزود: در همین روستای اشاره‌شده دادگاه در اختلاف بین مردم و منابع طبیعی برای ۹۵۰ هکتار از اراضی حق را به مردم داده است اما منابع طبیعی بیش از ۵ سال است که، از اجرای رای دادگاه شانه خالی می‌کند و رای دادگاه را نمی‌پذیرد؛ مردم از اجرای گزینشی قوانین به این شکل رضایت ندارند و این فقط یک مورد کوچک از ظلم آشکار در حق کشاورزان و مردم مظلوم بود.

در این کشور کی قرار است جلسات آقایان تمام شود

محترمی از جلسات بی‌ثمر مسئولان و عدم رسیدگی به مشکلات مردم انتقاد کرد و گفت: مشکلات مردم با برخی دستگاه‌های اجرایی غوغا می‌کند و مسئولان همچنان در جلسه هستند و معلوم نیست تا کی قرار است کشاورزان زحمت‌کش، پشت در اتاق‌های ادارات، معطل جلسات پوچ برخی مدیران بمانند؛ در این کشور کی قرار است جلسات آقایان تمام شود و برای دردها و رنج‌های این مردم چاره شود؟

نجابت و صبوری کشاورزان در برابر خیانت های مدیران اشراف‌گرا

وی با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشاورزان خاطرنشان کرد: آیا کشاورزان حق ندارند نسبت به این حجم اجحاف و ظلمی که در حقشان می‌شود فریاد عدالتی‌خواهی نسبت به خیانت‌های مدیران اشرافی سر بدهند؟ تا کی قرار است این قشر زحمت‌کش جامعه، در مسیر حمایت از اقتصاد کشور از خود نجابت و صبوری نشان بدهد؟ تا کی قرار است جیب کشاورزان روزبه‌روز خالی‌تر شود؟

محترمی ادامه داد: البته طنز تلخ یعنی اینکه مدیران چاه‌های غیرمجاز مردم را بدون نسخه‌ی جایگزین برای اشتغال و معیشت مردم نابود کنند و گزارش بدهند که این اقدام در مسیر اقتصاد مقاومتی بوده است؛ آقایان کمی از اتاق‌های خود بیرون بیایند، کمی از میزهای خود فاصله بگیرند، کمی در بین مردم قرار بگیرند؛ آن‌وقت با دردهای مردم بهتر آشنا خواهند شد و بهترین تصمیمات را خواهند گرفت.

مسئولان غیرت را از روی دستان پینه‌بسته کشاورزان مشق کنند

مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی با تاکید بر نقش انکارناپذیر کشاورزان در خودکفایی کشور گفت: در هر صورت کشاورزان ثابت کردند که با همان دسته‌های پینه‌بسته‌ی خود جانانه در میدان تولید و شکوفایی اقتصاد ایستاده‌اند؛ به امید آنکه مسئولان و تصمیم گیران کشور نیز غیرت را از روی دست همین زارعان و تولیدکنندگان مشق کنند.

محترمی ادامه داد: چه سخت که ببینی مدیریتی که جز خسارت به مملکت کاری نداشته است، حقوق نجومی بگیرد اما کشاورزی که موتور تولید و محرک اقتصاد جامعه محسوب می‌شود، نتواند حقش را بگیرد و البته همه‌ی این موارد باعث نمی‌شود که ما منکر زحمات تعداد قابل‌توجهی از مدیران انقلابی و زحمت‌کش شویم و همه‌ی ما به وجود این مدیران لایق افتخار می‌کنیم.

ما اجازه انحراف از انقلاب خمینی را نمی دهیم

وی ضمن انتقاد از محافظه‌کاری‌ها در بیان مشکلات کشور گفت: برخی برادران خطاب به ما عنوان می‌کنند که با این ادبیات صحبت نکنید، از حقوق های نجومی نگویید، از ظلم در حق کارگران نگویید، از بی‌کفایتی برخی مسئولان نگویید؛ می گویند این اقدامات شما باعث می‌شود که مردم نسبت به انقلاب بدبین بشوند؛ مردم عزیز بدانید که ما اجازه نخواهیم داد انقلاب خمینی منحرف شود، حقوق‌های نجومی یعنی انحراف از انقلاب، ظلم در حق کشاورزان یعنی انحراف از انقلاب و آقایان بدانند که ما اجازه نخواهیم داد انقلاب خمینی منحرف شود.

برخی مسئولان بنام مستضعفان به جیب‌های خودشان خدمت می‌کنند

محترمی در ادامه گفت: قرار شد انقلاب شود تا مسئولانی از جنس مردم در راس کارها قرار بگیرند. قرار شد مسئولانی از جنس انقلاب به روی کار بیایند و این مسئولان از خودشان بگذرند تا در این مسیر خدمت به مستضعفان انقلاب اسلامی به خدا برسند؛ اما امروز چرا باید کار به‌جایی برسد که بعضاً برخی مسئولانی روی کار بیایند که به اسم خدمت به مستضعفان با نامردی تمام به جیب‌های خودشان خدمت کنند.

حاشا که بسیجی میدان را خالی کند

وی با اشاره به هجمه سنگین دشمنان ملت ایران علیه بسیج و تفکر بسیجی خاطرنشان کرد: امروز بسیج این شجره طیبه در کانون حملات سهمگین رسانه‌ای و تخریب ناجوانمردانه دشمنان مردم قرار گرفته اما به فرموده شهید بزرگوار حاج ابراهیم همت حاشا که بسیجی میدان را خالی کند.

محترمی در پایان خاطرنشان کرد: مردم عزیز به شما اطمینان خاطر می‌دهیم که جوانان انقلابی شما، در میدان حاضر هستند و اگر جوانان دیروز در ۸ سال دفاع مقدس پا در عرصه گذاشتند و وجب‌به‌وجب خرمشهرها را آزاد کردند، امروز نیز جوانانی از همان نسل در عرصه‌ای دیگر قدم در میدان خدمت گذاشته‌اند و وجب‌به‌وجب نقاط محروم را آباد خواهند کرد و بی‌تردید آزادسازی خرمشهرها در پیش است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت