چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۱۰:۰۱

پرونده تخلفات انتخابات برای ۴۵ کارمند دولت تشکیل شد

قاسمی درباره تخلفات انتخاباتی گفت: در مجموع در انتخابات ریاست جمهوری ۵۰ پرونده تخلف تشکیل شد که از این تعداد ۳۴ مورد پرونده تخلفاتی دراراک و ۱۶ پرونده هم در سایر حوزه ها تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک:

پرونده تخلفات انتخابات برای ۴۵ کارمند دولت تشکیل شد

تخلفات انتخابات

پرونده تخلفات انتخابات برای ۴۵ کارمند دولت تشکیل شد

به نقل از اراک امروز، عباس قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب اراک به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در اراک با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت: دادستانی اراک در انجام امور خود رسیدگی عوام گرایانه که نشات گرفته باشد از جریان های سایسی ندارد.

قاسمی اظهار کرد: دادستانی اراک ملاک و معیار اجرای عدالت را اجرای قانون اساسی می داند و در این میسر از تمام تلاش و کوشش خود استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه دادستانی اراک برنامه های خود را بر اساس اقدامات پیشگیرانه و اجرایی انجام می دهد ادامه داد: زمانی با جرم برخورد می کنیم که اطلاعات کافی در خصوص جرم داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان کرد: کار دستگاه قضائیه مبارزه با جرم و مجرم است و بدون‌شک تمامی مردم و دستگاههای فرهنگی استان باید در جهت تغییر وضعیت موجود در جرائم  فعالیت کنند.

ضرب و جرح در صدر جرایم اراک

قاسمی به جرائمی که هم اکنون بیشترین فراوانی را در میان جرائم دیگر در اراک دارند اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال جرم ضرب و جرح با فراوانی یک هزار و ۹۲۵ مورد در رتبه نخست جرائم شهرستان اراک قرار دارد.

وی ادامه داد: جرائم مربوط به مواد مخدر با یک هزار ۹۰۳ مورد، توهین به اشخاص با یک هزار ۶۸۲ مورد، سرقت با یک هزار و ۲۸۴ مورد، صدمات غیر‌عمدی تصادفات با یک هزار و ۱۳۷ مورد و تهدید، تخریب، افترا و کلاهبرداری در رتبه های بعدی قرار دارند.

دادستان عمومی و انقلاب اراک با بیان اینکه اکثر این جرائم قابل کنترل هستند افزود: باید همه در عزمی راسخ برای حل آن بکوشند تا شاهد کاهش جرائم در این بخش ها باشیم.

قاسمی ادامه داد: در مجموع سال ۹۵، ۱۳ هزار و ۷۱ پرونده به شعبه های باز پرسی اراک وارد و ۱۳ هزار و ۸۰۸ مورد مختومه همچنین ۲۴ هزار و ۳۱۳ پرونده به شعبه های دادیاری وارد و ۲۴ هزار و ۱۲۷ پرونده مختومه و ۱۱ هزار و ۴۹۸ پرونده به شعبه اجرای احکام صادر و ۱۰ هزار و ۴۰۵ پرونده مختومه شده است.

تشکیل پرونده تخلفات انتخابات برای ۴۵ کارمند دولت

وی به تخلفات انتخاباتی در اراک اشاره کرد و گفت: در مجموع در انتخابات ریاست جمهوری ۵۰ پرونده تخلف تشکیل شد که از این تعداد ۳۴ مورد پرونده تخلفاتی در اراک و ۱۶ پرونده هم در سایر حوزه ها تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان کرد: همچنین در تخلفات مربوط به انتخابات شوراها نیز در مجموع ۳۱ پرونده تشکیل شد که از این تعداد هشت پرونده در اراک و ۲۳ پرونده در سایر حوزه ها تشکیل شد.

قاسمی با اشاره به اینکه افراد در قالب کارمندان دولتی و غیر دولتی در انتخابات اخیر متهم شناخته شدند افزود: در استان مرکزی برای ۴۵ نفر از کارمندان دولتی (از کارمند تا مدیر دولتی) به عنوان متهم پرونده تشکیل شده است که از این تعداد ۲۱ متهم در اراک و ۲۴ متهم در سایر حوزه ها بوده است.

وی ادامه داد: متهمین غیر دولتی هم ۱۰۱ نفر بوده اند که ۲۹ نفر مربوط به اراک و ۷۲ نفر هم مربوط به سایر حوزه ها بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک اضافه کرد: در بحث متهمین انتخابات سه متهم هم در فضای مجازی وجود داشتند که شناسایی شده اند ولی تاکنون موفق به دستگیری آنها نشده ایم.

وی با بیان اینکه بررسی تخلفات انتخاباتی همچنان ادامه دارد بیان کرد: به برخی پرونده ها رسیدگی شده و بعضی از پرونده ها به دلیل شرایط خاص به مرکز ارسال شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت