پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۱۷:۲۹

پتروشیمی شازند در جذب نیروی بومی طبق قانون عمل کند

علی اکبر کریمی گفت: شرکت پتروشیمی شازند در جذب نیروی بومی بایستی طبق قانون عمل کند و لازم است نمایندگان مجلس استان در این زمینه نظارت دقیق داشته باشند.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس :

پتروشیمی شازند در جذب نیروی بومی طبق قانون عمل کند

پتروشیمی شازند

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان اراک به عنوان مرکز استان، یکی از قطب های اصلی صنعت کشور بوده و با جای دادن صنایع بزرگ و مادر و صنایع کوچک، جایگاه تاثیرگذاری را در این عرصه به خود اختصاص داده است.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از اهداف استقرار صنایع، رفع معضل بیکاری در منطقه و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود است.

کریمی بیان کرد: بدون شک سرمایه گذاری هایی که در بخش صنایع بزرگ خصوصا، شرکت های مرتبط با حوزه نفت صورت گرفته بستر مناسب و امنی برای اشتغال نیروهای بومی استان فراهم می آورد و از این ظرفیت باید به بهترین نحو بهره گیری شود.

نیروی بومی براساس ضوابط تعیین شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، افرادی است که در محدوده جغرافیایی یک استان تولد یافته و ساکن هستند، بنابراین لازم است شرکت پتروشیمی شازند طبق ضوابط، ملاک بومی بودن را فراتر از یک شهرستان خاص در نظر بگیردعضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به لزوم استفاده از  نیروی انسانی دلسوز، کاری و متعهد به مردم استان که لازمه آن کادرسازی در بدنه منابع انسانی این شرکت ها و تحقق بومی گرایی و استفاده از توان بالای جوانان استان می باشد، ضروری است تغییرات بنیادینی در این عرصه صورت پذیرد.

وی خاطرنشان ساخت: شرکت پتروشیمی شازند اخیرا اقدام به انتشار فراخوان جذب نیرو در رشته های مختلف کرده و به نظر می رسد با در نظر گرفتن امتیاز خاصی برای افراد بومی منطقه، سعی در برآورده کردن نیازهای مردم منطقه شازند را دارد.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تصریح کرد: با توجه به فواصل نزدیک شهرستانی و مواجه بودن عموم مردم مناطق اراک، شازند و خنداب از مشکلات حضور این صنعت خصوصا معضلات زیست محیطی، انتظار می رود این شرکت با نگاهی منطقی و عقلانی با متقاضیان از هر نقطه استان رفتار مناسب داشته و صرف و صلاح مجموعه استان را در نظر بگیرند و بدانند عملکرد آنها در جذب نیرو و سایر امور، زیر ذره بین نظارتی نمایندگان مردم استان در مجلس قرار دارد.

کریمی یادآور شد: نیروی بومی براساس ضوابط تعیین شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، افرادی است که در محدوده جغرافیایی یک استان تولد یافته و ساکن هستند، بنابراین لازم است شرکت پتروشیمی شازند طبق ضوابط، ملاک بومی بودن را فراتر از یک شهرستان خاص در نظر بگیرد

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت