یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۳۸:۳۶

ویژه برنامه‌های هفته حجاب در استان مرکزی/گردهمایی ده‌ها هزارنفری «من خانواده‌ام را دوست دارم»

هرم آبادی با بیان برنامه‌‌های هفته ملی حجاب و عفاف گفت: همزمان با سراسر کشور گردهمایی ده‌ها هزارنفری در شهرستان‌های استان تحت عنوان «من خانواده‌ام را دوست دارم» برگزار می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان مرکزی مطرح کرد:

ویژه برنامه‌های هفته حجاب در استان مرکزی/گردهمایی ده‌ها هزارنفری «من خانواده‌ام را دوست دارم»

حجاب

ویژه برنامه‌های هفته حجاب در استان مرکزی/گردهمایی ده‌ها هزارنفری «من خانواده‌ام را دوست دارم»

زهرا هرم‌آبادی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ عفاف و حجاب را از ارزش‌های مهم مکتب اسلام برشمرد و گفت: عفاف و حجاب ضمن تحکیم بنیان خانواده به سلامت جامعه نیز کمک می‌کند چراکه دشمن امروز درصدد است با ترویج بی‌بندوباری از طریق بی‌حجابی، خانواده‌ها را که هسته اصلی دوام و بقای جامعه هستند با مخاطره جدی روبرو سازد.

وی افزود: حجاب در حکم یک سنگر برای یک خانواده سنگر است که آنان را از گزند تهاجم فرهنگی در امان نگه می‌دارد. و اگر خانواده‌ها مقید به عفاف و حجاب باشند جامعه‌ای سالم و پویایی خواهیم داشت.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله تصریح کرد: ترویج فرهنگ غربی یکی از راهبردهای دشمنان برای از بین بردن حیا و عفت در جامعه ایران است و حمایت از شبکه‌های مدلینگ و ترویج ابتذال فرهنگی به‌ خصوص در زمینه پوشش و لباس گواه روشنی بر این مهم است.

هرم‌آبادی با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب بایستی برای همه اقشار تبیین شود، گفت: این مهم بایستی در جامعه تبیین شود و در حقیقت در هفته ملی عفاف و حجاب تلاش بر این است که به شکل ویژه با مساعدت دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و استانداری به این موضوع پرداخته شود.

وی به برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی «جام کوثر»، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، برپایی ایستگاه مشاوره عفاف و حجاب در سطح برخی از پارک‌ها، توزیع بروشورهایی با محتوای عفاف و حجاب به زبان انگلیسی در بین گردشگران، برگزاری نشست‌های تبیینی در ادارت و کارخانجات، برگزاری نشست‌های حلقات صالحین با موضع عفاف و حجاب، برگزاری گردهمایی ده‌ها هزارنفری عفاف و حجاب، توزیع رایگان کتاب «مهدیه و لبس سخنگو» در بین کودکان و نوجوانان، توزیع کتاب جیبی عفاف و حجاب در بین مسافران در فرودگاه اراک، برگزاری مسابقه نقاشی و… بخشی از برنامه‌های اجرایی این هفته است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله با اشاره به برنامه‌های اجرایی نواحی ۱۲گانه گفت: راهپیمایی «صیانت از حریم خانواده» در اراک از ساعت ۱۸ همزمان با سراسر کشور روز ۲۱ تیرماه از دبیرستان تزکیه تا امامزاده آمنه خاتون(ع)، برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس، سیر تکاملی عفاف و حجاب، مشاوره مذهبی، نشست‌های تخصصی در پایگاه‌های مقاومت، توزیع رایگان کتاب جیبی احکام حجاب و کتاب «مهدیه و لباس سخنگو» در ارارک بین کودکان و نوجوانان است.

هرم‌آبادی به برنامه‌های شهرستان آشتیان اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری تجمع عفاف و حجاب در پارک ۷۲ تن شهرستان از ساعت ۱۸، کوهپیمایی، برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی، نشست‌های تخصصی عفاف و حجاب در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: در شهرستان تفرش برگزاری تجمع عفاف و حجاب در پارک حکیم نظامی ساعت ۱۸:۳۰، برپایی نمایشگاه با بنیاد ملی عفاف و حجاب، نمایشگاه فرهنگی عفاف و حجاب، ایستگاه‌های مشاوره ویژه خانواده‌ها، آتلیه ویژه دختران با حجاب اسلامی به شکل رایگان، آموزش محرم و نامحرم برای کودکان در قالب جشن عروسک‌ها از جمله برنامه‌های ابتکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تفرش است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله تصریح کرد: راهپیمایی عفاف و حجاب ساعت ۹:۳۰ مسجد صاحب‌الزمان(عج) تا میدان شهرداری، فروشگاه ملزومات حجاب در شهرستان کمیجان و راهپیمایی عفاف و حجاب با عنوان «من خانواده‌ام را دوست دارم» در خنداب از یادمان شهدای گمنام به سمت امامزاده ساعت ۹ صبح و قرائت زیارت عاشورا از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته در شهرستان خنداب است.

هرم‌آبادی ساعت آغاز تجمع عفاف و حجاب شهرستان دلیجان را ساعت ۱۸ در پارک طالقانی مطرح و بیان کرد: در شهرستان ساوه از ساعت ۱۸ تجمع در میدان انقلاب، برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان با عنوان «حیای نگین»، برگزاری نشست‌های عفاف و حجاب در پارک‌ها با عنوان «فرشته‌های نجابت» و در شهرستان زرندیه نشست تخصصی عفاف و حجاب در روز ۲۲ تیرماه در خیابان شهید شایسته مهدیه صاحب‌الزمان(عج) در ساعت ۱۸، مسابقه کتاب زن و خانواده، مسابقه خانواده پاسدار و اموزش چهره به چهره ویژه مربیان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان محلات راهپیمایی عفاف و حجاب از مسجد القائم(عج) این شهرستان به سمت میدان حاج‌آقا مصطفی، برگزاری مسابقات ورزشی در پایگاه‌های مقاومت بسیج، پیاده‌روی همگانی از پارک شهدا تا پارک جنگلی و در شهرستان خمین بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) میزبان تجمع حاضرین در تجمع عفاف و حجاب در ساعت ۱۸ خواهد بود همچنین مراسم خاطره‌گویی و شعرسرایی با حضور شاعران کشوری از دیگر برنامه‌های جانبی این روز در خمین است، برپایی فروشگاه البسه و نمایشگاه عفاف و حجاب و برگزاری مسابقات فرهنگی مذهبی بخشی دیگر از برنامه‌های اجرایی در شهرستان خمین است.

هرم‌آبادی ادامه داد: در شهرستان فراهان تجمع عفاف و حجاب ساعت ۱۰ در یادمان شهدای شهرستان، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در قالب ۱۰ غرفه، در شهرستان شازند تجمع در همین ساعت در میدان انقلاب و برگزاری مراسم و سخنرانی روز عفاف و حجاب در پارک سوم خرداد است همچنین توزیع شاخه گل و سبد گل در روز برگزاری تجمع ده‌ها هزارنفری در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله به روزشمار هفته ملی عفاف و حجاب هم اشاره کرد و گفت: هفته عفاف و حجاب از روز شنبه ۱۷ با عنوان «خیزش جهانی، تجلی فطرت» آغاز می‌شود که به ترتیب این روزها با عناوین «عفاف و حجاب، خودباوری، امنیت اخلاقی»، «عفاف و حجاب، حافظ حریم خانواده»، «عفاف و حجاب، کرامت، تشخص و منزلت»، «عفاف و حجاب، نجابت مردان، عفت زنان، خانواده سالم»، «عفاف و حجاب، اقتصادمقاومتی، حمایت از تولید و پوشاک عفیف»، «عفاف و حجاب، احترام به خویشتن و حقوق شهروندی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت