جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۳۵:۲۴

ویژه‌برنامه‌های اوقاف استان مرکزی در ماه رمضان به شکل مجازی و بدون حضور مردم برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: به سبب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آیین جزءخوانی قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان و استفاده از مداحان و کارشناسان مذهبی در شب‌های قدر بدون حضور مردم به صورت زنده با هماهنگی صدا و سیما برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت:

ویژه‌برنامه‌های اوقاف استان مرکزی در ماه رمضان به شکل مجازی و بدون حضور مردم برگزار می‌شود

با فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور برنامه‌های مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

با شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و به سبب جلوگیری از شیوع این ویروس در جامعه و جلوگیری از ایجاد تجمعات، اماکن مذهبی مساجد، بقاع متبرکه و حرم امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و سایر اماکن مذهبی تعطیل شدند.

با توجه به تعطیلی مساجد و بقاع متبرکه استان مرکزی ویژه‌برنامه‌های مختلفی برای ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شده به طوری که با توجه به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمعات بخشی از برنامه‌ها با همکاری صدا و سیما انجام می‌شود.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه کمک به مستمندان و نیازمندان اداره کل اوقاف نیز برنامه‌ای در زمینه تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی برای نیازمندان دارد.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان با حضور مداحان و کارشناسان مذهبی بدون حضور مردم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به عدم حضور مردم و جلوگیری از تجمعات به سبب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان آیین جزءخوانی  قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان و استفاده از مداحان و کارشناسان مذهبی در شب‌های قدر  بدون حضور مردم به صورت زنده با هماهنگی صدا و سیما برگزار می‌شوند.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی افزود: بخشی از برنامه‌های اوقاف در ماه مبارک رمضان به صورت زنده با هماهنگی صدا و سیمای استان برگزار می‌شوند، همچنین برنامه ادعیه و زیارات در آستان مقدس امامزادگان و مساجد هم یکی دیگر از برنامه‌های اوقاف در ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به حمایت از نیازمندان و مستمندان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های اوقاف تهیه و توزیع ۵ هزار بسته حمایتی با محوریت مراکز افق امامزادگان در ماه مبارک رمضان است که این برنامه تا پایان ماه مبارک رمضان انجام می شود.

راه‌اندازی کاروان نسیم کرامت به مناسبت سالروز ولادت امام حسن(ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: در سالروز شهادت حضرت خدیجه(س) ویژه‌برنامه خدیجه مادر امت و در سالروز ولادت امام حسن(ع) راه‌اندازی کاروان نسیم کرامت برگزار می‌شوند.

واحدی عنوان کرد: تولید و پخش زنده مراسم شب‌های قدر و شهادت حضرت علی(ع) از شبکه آفتاب و پخش ادعیه و مناجات از تمامی بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.

وی خاطرنشان کرد: همه برنامه‌ها با رعایت مسائل بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شوند  به همین سبب مسائل بهداشتی باید رعایت شوند و در صورت تشخیص ستاد مقابله با کرونا در زمینه بازگشایی آستان مقدس امامزادگان آمادگی لازم داریم.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت