چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۴۸:۵۶

ولایتی امیدها را برای اصلاح دانشگاه آزاد زنده کرد

سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر گفت: آقای ولایتی با دستورات اخیرشان، سعی کردن ساختار دانشگاه آزاد را بهبود ببخشند.

نماینده مردم خمینی شهر:

ولایتی امیدها را برای اصلاح دانشگاه آزاد زنده کرد

سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی طی چند سال گذشته، اظهار  داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ابتکارات حضرت امام (ره) بود که ایشان مصر بودند که این دانشگاه به‌عنوان یک مرکز علم همه را تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: اما بعدها برای آن امتحان ورودی گذاشتند و به سمت مدرک‌گرایی رفت، در نهایت این دانشگاه ازآنچه که حضرت امام فرمودند، فاصله گرفت.

نقد عملکرد سیاسی دانشگاه آزاد در سال‌های حیات مرحوم هاشمی
ابطحی تصریح کرد: در سال‌هایی که مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد بودند، این دانشگاه به کانون کسب ثروت و قدرت تبدیل شد و ما دیدیم که با استفاده  از هژمونی ایشان همه آنهایی که به‌نوعی با نظام زاویه داشتند، جذب شدند. حتی نشریه فرهیختگان را کسانی اداره می‌کردند که دیدگاهشان و دلشان در اردوگاه غرب بود و بخش‌های مهم فرهنگی‌شان به این سمت گرایش داشت به این شکل که آنچه استاد ازل گفت، بگو، می‌گفتند. این افراد هیچ اختیاری از خودشان نداشتند.

وی با بیان اینکه با فوت آقای هاشمی این پایگاه از دست طیف اپوزیسیون نظام گرفته شد، تاکید کرد: ما  هرگز جایگاه دانشگاه آزاد را در فتنه ۸۸ از یاد نمی‌بریم.

نماینده مردم خمینی‌شهر ادامه داد: اکنون آقای ولایتی وارث دانشگاهی است که بیشترین دانشجو و بیشترین هیئت‌علمی را نسبت به خودش دارد. حدود هزار هزار میلیارد تومان دارایی این دانشگاه برآورد شده که امکانات زیادی محسوب می‌شود.

 

اقدامات اخیر ولایتی امیدوارکننده است/ امیدواریم دانشگاه آزاد به اهداف اولیه بازگردد

ابطحی گفت: آقای ولایتی با دستورات اخیرشان، سعی کرده ساختار دانشگاه را بهبود ببخشد. به طور مثال با ورود کمیسیون آموزش و تحقیقات و پیگیری‌هایی که در آموزش عالی صورت گرفت دیگر این دانشگاه نمی‌تواند به صورت خودسر در جذب دانشجو به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اقدام و یا رشته تحصیلی اضافه کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان با بیان اینکه بعد از هیئت‌امنای جدید نکات مثبتی درباره سازوکار دانشگاه آزاد اسلامی به چشم می‌خورد، خاطرنشان کرد: حتی شنیده می‌شود معاون فرهنگی جدید دانشگاه که قرار است به‌زودی برسرکار بیاید، فردی متدین و توانمند است؛ از این رو فکر می‌کنم با تغییراتی که در هیئت امنا انجام خواهد شد، ان شالله به دانشگاه آزاد به معنای واقعی کلمه اسلامی و در خدمت نظام برسیم.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت