یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۵۷:۳۰

وقف باید به یک برند ملی در جامعه اسلامی تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:وقف باید به یک برند ملی و بین المللی تبدیل شود زیرا ظرفیت‌های مهمی در جامعه وجود دارد و چگونگی شناخت نیازمندی‌های زمان برای استفاده از این ظرفیت‌ها مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

وقف باید به یک برند ملی در جامعه اسلامی تبدیل شود

برند ملی

وقف باید به یک برند ملی در جامعه اسلامی تبدیل شود

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در همایش وقف و روحانیون اظهار داشت: گره‌گشایی از مشکلات جامعه و تهیل در امور و خدمات عام المنفعه کار ویژه مهم وقف است و همچنین اصلی‌ترین نیاز جامعه امروز فقر زدایی است که سازمان اوقاف و امور خیریه ظرفیت نقش آفرینی در این راستا را دارد.

وی افزود: افزایش گرایش به وقف در گرو پررنگ‌تر دیده شدن نقش اوقاف و امور خیریه در برطرف کردن مشکلات و چالش‌های اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه با توجه به  ظرفیت‌های قابل توجهی که دارد با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی و مدون می‌تواند در خدمت جامعه و زدودن غبار فقر و محرومیت باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: حوزه علمیه یکی از مراکز مهمی است که می‌تواند مردم را به سوی سنت حسنه وقف هدایت کنند، که اهداف این حوزه با همکاری و همیاری اوقاف به ثمر می‌رسد و می‌تواند در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی تاثیر به سزایی بر جامعه اسلامی داشته باشند.

وی ادامه داد: روحانیان وظیفه‌ تشریح، تبیین آثار، برکات سنت وقف و تشویق مردم به گرایش وقف نیازهای اصلی جامعه را به عهده دارند.

امام جمعه اراک عنوان کرد: تشکیل صندوق قرض الحسنه برای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه از دیگر وظایف سازمان اوقاف و امور و همچنین برنامه ریزی برای توسعه علمی و فناوری کشور را خیریه دانست.

آیت‌الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: شفاف سازی فعالیت‌های اوقاف  گامی اساسی در راستای گسترش فرهنگ وقف در جامعه است و  عملکرد و فعالیت‌های اوقاف برای آحاد جامعه مشهود باشد و باید با  هرگونه مسائل غیراخلاقی و اقتصادی در این حوزه با جدیت برخورد شود.

وی اضافه کرد: شفافیت در اجرای نیات واقفان سبب جلب اعتماد مردم می‌شود که این اعتماد فرهنگ وقف را در جامعه گسترش می‌دهد و در نهایت سبب می‌شود وقف از انحصار چند مسئله ویژه خارج شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: از آثار و ثمرات وقف در جامعه می‌توان به کاهش فاصله طبقاتی، توزیع ثروت در جامعه و تقویت روحیه ایثار و فداکاری اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت