شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۳۴:۵۰

وقتی تأخیر در ساخت و تورم گریبان پروژه‌های شهری را می‌گیرد

تقاطع غیرهمسطح محور اراک-فرمهین از جمله پروژه‌هایی است که از اواخر سال ۹۱ با قرارداد فی‌مابین راه و شهرسازی و شرکت پیمانکاری اجرای آن با هدف، حذف احتمال تلاقی وسائل نقلیه در این محور کلید خورده است ولی با گذشت ۵ سال این پروژه نه تنها تکمیل نشده که همچنان در انتظار تخصیص اعتبارات بیشتر است.

انتظار ۵ ساله برای بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح محور اراک- فرمهین؛

وقتی تأخیر در ساخت و تورم گریبان پروژه‌های شهری را می‌گیرد

به نقل از اراک امروز؛ استان مرکزی چهارمین قطب صنعتی کشور و از استان‌های پُر تردد و محل تلاقی استان‌های جنوب به شمال و غرب به شرق کشور محسوب می‌شود.

تقاطع غیرهمسطح محور اراک-فرمهین از جمله پروژه‌هایی است که از اواخر سال ۹۱ با قرارداد فی‌مابین راه و شهرسازی و شرکت پیمانکاری اجرای آن با هدف، حذف احتمال تلاقی وسائل نقلیه در این محور کلید خورد ولی اکنون قریب به ۶ سال است که نه تنها این پروژه از پیشرفت مطلوبی برخوردار نبوده است که خود به یکی از نقاط حادثه‌خیز تبدیل شده است.

این تقاطع غیرهمسطح با تخصیص اعتباری به ارزش ۶۰ میلیارد ریال آغاز شد اما تا امروز با صرف اعتباری معادل ۴۵ میلیارد ریالی بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پروژه‌ای که قرار بود در مدت دو سال از شروع به کار عملیات اجرایی به اتمام برسد نه تنها به دلیل نبود اعتبارات لازم، ساخت آن نزدیک به دو سال به تعویق افتاد که همچنان با گذشت ۵ سال در انتظار تامین اعتبار برای تکمیل عملیات است.

بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح محور اراک-فرمهین نیازمند ۳۰ میلیارد ریال اعتبار

مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی درخصوص تقاطع غیر همسطح محور اراک- فرمهین گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۱ آغاز شده است و در حال حاضر عملیات بتن‌ریزی دیوارهای سمت فرمهین روبه پایان بوده و ۵۹ درصد بتن‌ریزی دیوارهای سمت اراک هم انجام شده است.

وی ادامه داد: عملیات خاکی پل‌ها نیز در حال اجرا است و قالب ریزی دال هم در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: امسال برای تقاطع غیر همسطح محور اراک- فرمهین اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۰ میلیارد ریال اسناد خزانه ای آن صادر شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه این پروژه در سال ۹۷ به بهره برداری برسد نیازمند ۳۰ میلیارد ریالب اعتبار لازم است که باید در سر جمع اعتبارات سال آینده در نظر گرفته شود.

اتمام تقاطع غیر همسطح محور اراک- فرمهین، یکی از مطالبات برحق مردم استان به ویژه مردم شهرستان‌های اراک، آشتیان، تفرش، کمیجان است و انتظار می رود با تخصیص اعتبار بیشتری به این پروژه هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت