جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۰۹:۱۰

وعده‌های بی‌عمل رئیس جمهور در محیط زیست و آلودگی هوای اراک

عضو کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: رئیس جمهور در سفری که به همراه هیات دولت در اوایل آبان ماه سال گذشته به استان مرکزی داشتند در جمع مردم اراک قول رسیدگی به مشکلات زیست محیطی این شهر را دادند که تاکنون این وعده‌ها محقق نشده است.

عضو کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک تاکید کرد

وعده‌های بی‌عمل رئیس جمهور در محیط زیست و آلودگی هوای اراک

سیاوش آقاخانی فعال حوزه محیط زیست و عضو کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک در گفتگو با اراک امروز؛ با اشاره به وضعیت آلودگی هوای اراک گفت: وضعیت آلودگی هوای اراک از چند جهت قابل بررسی است.

وی با بیان اینکه این روزها که وضعیت هوای اراک در وضعیت هشدار برای گروه‌های حساس قرار گرفته است، گفت: این حق مردم است که از روزهای ناسالم مطلع باشند و برای این منظور نیازمند اطلاع‌رسانی قوی و دقیق‌تر هستیم و متاسفانه باید گفت که اطلاع رسانی در خصوص روزهای ناسالم بر اساس دستورالعمل موجود انجام نمی شود.

عدم برنامه‌ریزی جامع برای کاهش آلودگی هوا

عضو هیات مدیره مؤسسه کیمیای سبز با بیان اینکه کلانشهر اراک یکی از ۸ شهر آلوده کشور است، افزود: متاسفانه باتوجه به وضعیت آلودگی هوای اراک که در این فصل سال نیز تعداد روزهای آلوده افزایش پیدا می‌کند، تاکنون برنامه ریزی جامعی برای مدیریت این آلودگی صورت نگرفته است.

این فعال محیط زیست اعلام کرد: اگرچه در قالب کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک اقداماتی نظیر گازسوز کردن کوره‌های آجرپزی در راستای کاهش آلودگی انجام شده است ولی متاسفانه در بحث حمل‌و نقل عمومی برای خارج کردن خودروهای فرسوده، توسعه زیرساخت‌های حمل‌و نقل درون شهری و تعیین مسیرهای تردد دوچرخه نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم.

عضو کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با ابراز تأسف از صرف اعتبارات کاهش آلودگی هوای اراک در اجرای پروژه‌هایی که اثربخشی در این زمینه نداشته‌اند، گفت: متاسفانه در سال های اخیر بخش عمده ای از اعتبارات کاهش آلودگی هوا اراک به اجرای برخی پژوه‌ها کم اثر در این زمینه هزینه شده است.

ناوگان فرسوده حمل و نقل درون شهری، مهمترین منبع آلاینده هوای اراک/لزوم توجه مسئولان به اهمیت برگزاری کارگروه کاهش آلودگی 

وی با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در اراک گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌های شهری اراک خود از جمله منابع آلاینده محسوب می شوند که به دنبال عملیاتی کردن مدیریت هوشمند برای رفع این مشکل هستیم.

آقاخانی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان در برگزاری جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا گفت: علیرغم اینکه ۹ ماه از سال می‌گذرد ولی تا به امروز این کارگروه تنها یک جلسه داشته است. خوب بود در این روزها که شاهد تداوم روزهای آلاینده هستیم و پیش‌بینی‌های هواشناسی نیز از تداوم این وضعیت حکایت دارد، بایستی کارگروه کاهش آلودگی هوا تشکیل شود و نسبت به اقدامات اثرگذار بر روند کاهش آلودگی هوا تصمیماتی را اتخاذ کند.

عضو هیات مدیره مؤسسه کیمیای سبز تصریح کرد: اغلب پروژه‌های اجرایی در راستای کاهش آلودگی هوای اراک تنها منابع اعتباری شهر را بلعیده‌اند و هیچ تاثیر مثبتی در کاهش آلودگی هوا نداشته‌اند.

وعده‌های بی‌عمل رئیس جمهور در حوزه محیط زیست و آلودگی هوای اراک

این فعال محیط زیست با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به وعده‌های خود به مردم اراک در حوزه محیط زیست عمل نکرده است، افزود: رئیس جمهور در سفری که به همراه هیات دولت در اوایل آبان ماه سال گذشته به استان مرکزی داشتند در جمع مردم اراک قول رسیدگی به مشکلات زیست محیطی این شهر  را دادند که تاکنون این وعده‌ها محقق نشده است.

این فعال محیط زیست با تاکید بر اینکه مشکل آلودگی هوای اراک به عنوان دومین خواسته مردم بعد از بیکاری در سامانه دریافت درخواست‌های مردمی مطرح شده بود، گفت: متاسفانه تاکنون دولت به این خواسته مردم بی‌توجه بوده است.

آقاخانی خاطرنشان کرد: در این سفر اعتبارات خوبی در حوزه کاهش آلودگی هوا و محیط زیست استان مصوب شده بود ولی تا به امروز این اعتبارات محقق نشده است و ما به عنوان نمایندگان مردم در سازمان‌های مردم نهاد این مطالبه به حق مردم اراک را در خصوص آلودگی هوا به جد پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت