پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۴۹:۵۳

وضعیت منطقه حفاظت شده هفتادقله از نظر آمار وحوش مطلوب است

مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: وضعیت منطقه حفاظت شده هفتادقله اراک از نظر آمار وحوش، با توجه به وسعت بالای این محدوده، مطلوب ارزیابی شده است.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور:

وضعیت منطقه حفاظت شده هفتادقله از نظر آمار وحوش مطلوب است

به نقل از خبرگزاری مهر؛سعید نمکی امروز در جریان بازدید از منطقه حفاظت شده هفتادقله اراک اظهار داشت: با توجه به وسعت بالای منطقه هفتادقله و کمبود نیروی محیط بان، وضعیت منطقه و تعداد حیات وحش آن بسیار مطلوب ارزیابی شده است.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود: دیدار با محیط بانان و ارائه گزارش از وضعیت مناطق حفاظت شده استان مرکزی و بررسی مشکلات مناطق حفاظت شده از دیگر برنامه های این بازدید بود.

براساس این گزارش، بررسی وضعیت معیشتی کارکنان یگان حفاظت محیط زیست از جمله برنامه های حضور مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور در اراک بود.

گفتنی است منطقه حفاظت شده هفتادقله اراک ۹۸ هزار هکتار مساحت دارد و شامل دو محدوده شمالی و جنوبی است که محدوده شمالی در برگیرنده بخش های عمده ارتفاعات هفتادقه قله و دره های سیبک و چکاب و محدوده جنوبی شامل ارتفاعات ازنا، لته در و سله بهر است که زیستگاه ییلاقی و مهاجرت منطقه ای حیات وحش است.

کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، کفتار، شغال، گرگ، گورکن، خرگوش، جوجه تیغی و روباه از جانوران و همچنین کبک، تیهو، بلدرچین، باقرقره، کبوتر چاهی، کبوتر کوهی، عقاب طلایی، سارگپه، هما، کرکس، دال، شاهین، بحری، لیل، بوتیمار و حواصیل از پرندگان این منطقه هستند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت