سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۵۷:۳۶

وضعیت قرمز کرونا بازار اراک را به تعطیلی کشاند

با توجه به قرار گرفتن شهر اراک در وضعت قرمز کرونایی از فردا بازار سرپوشیده، کلیه پاساژهای سر باز و سربسته و مراکز خرید و فروش بزرگ در غیر مواد غذایی و بازارهای موقت و گروه‌های شغلی ۴،۳،۲ تعطیل است.

وضعیت قرمز کرونا بازار اراک را به تعطیلی کشاند

بازار اراک تعطیل شد

به گزارش پیک راستان به نقل از خبرگزاری فارس از اراک با شیوع موج چهارم کرونا  تا قبل از ۱۳ فروردین‌ماه ۳۲۸ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا  در استان مرکزی شناسایی شد که از این تعداد ۶۲ نفر از بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

بیماری کرونا در استان مرکزی تاکنون ۴۰ هزار و ۴۰۴ نفر را درگیر کرده است که از این تعداد یک هزار و ۵۱۴ نفر را نیز زمین‌گیر کرد.

سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی کشور و استان باعث بالا رفتن آمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ شد.

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، شهرستان اراک به عنوان شهرستان قرمز معرفی و قوانین جدیدی برای جلوگیری از گسترش این بیماری در ستاد استانی گرفته شد.

استاندار استان مرکزی در این خصوص گفت: قرمز شدن وضعیت شهرستان اراک و همچنین نارنجی شدن دلیجان، ساوه، خمین، آشتیان و زرندیه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا باعث شده تا محدودیت‌های در این شهرها از فردا اعمال شود.

سید علی آقازاده بیان کرد: محدودیت تردد و فعالیت صنوف با توجه به رنگ‌بندی جدید اعمال می‌شود و فرمانداران این شهرستان‌ها باید  فعالیت گروهای شغلی ۲، ۳ و ۴ را متوقف و در صورت تخلف با این اصناف به‌شدت برخورد کنند.

وی افزود: اتاق اصناف نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد و با همکاری لازم در مدیریت شرایط بحرانی کمک‌حال باشد.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه نماز جمعه در شهرهای قرمز و نارنجی استان تا اطلاع ثانوی برپا نمی‌شود  تصریح کرد: برابر مصوبات ستاد ملی کرونا نهادهای دولتی نیز با یک‌سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند.

آقازاده بیان داشت: برگزاری هر نوع مراسم عزا و عروسی در رستوران‌ها و تالار باغ‌ها و مساجد در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع و همچنین آرامستان نیز به مدت  ۲ هفته تعطیل می‌شود.

به گفته وی محدودیت تردد خودروهای غیربومی بر قوت خود باقی است و با رانندگان متخلف به‌شدت برخورد می‌شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در اکثر مناطق استان دو برابر و میانگین فوتی‌ها چهار برابر شده است تأکید کرد: از ظرفیت طرح شهید سلیمانی به‌منظور کاهش آمار و مقابله با کرونا با جدیت بیشتری استفاده شود.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت