یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۵۲:۱۶

وضعیت فعلی آموزش عالی نگران کننده است/ بودجه ناچیز بخش پژوهش

رئیس دانشگاه اراک گفت: وضعیت فعلی آموزش عالی در کشور نگران کننده است و اگر توجه جدی به مشکلات و عارضه های این حوزه صورت نگیرد، در آینده با بحران مواجه خواهد شد.

رئیس دانشگاه اراک عنوان کرد؛

وضعیت فعلی آموزش عالی نگران کننده است/ بودجه ناچیز بخش پژوهش

به نقل از خبرگزاری مهر، سعید حمیدی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه های استان مرکزی در اراک ضمن اشاره به چگونگی تاسیس دانشگاه اراک و اینکه از دانشگاه های دولتی باسابقه کشور به شمار می رود، اظهار داشت: در شرایط موجود در مراکز آموزش عالی کشور مدارک گرایی حاکم است و اوضاع آموزش عالی قابل دفاع نیست.

رئیس دانشگاه اراک افزود: عدم توجه به مسایل و مشکلات و روندی که هم اکنون در پیش گرفته شده است، قطعا آموزش عالی را با بحران و چالش روبرو می کند.

حمیدی با اشاره به اینکه یک دِه آباد بهتر از ۱۰ شهر ویران است، بیان کرد: رسیدگی به وضعیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متاسفانه در حال حاضر جزو اولویت های دولت نیست و بر همین اساس آموزش عالی همواره با مشکل مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: ازسوی دیگر نبود بودجه و بضاعت مالی موجب شده که در حوزه تحقیقات و پژوهش نیز با مشکل روبرو شویم و آنطور که باید نتوانیم تحقیقات و پژوهش را پیگیری کنیم و ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه اراک عنوان کرد: با مشکلات بسیار پژوهشکده تاسیس می کنیم، اما از آن طرف صنعت علاقه و رغبتی به همکاری نشان نمی دهد و یا اینکه در برخی مواقع نمی توانیم نیاز صنعت را برآورده کنیم.

حمیدی تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی که صنعت به سمت پژوهش و تحقیق نمی رود، شاید رقابتی نبودن صنایع است، یعنی صنایع به فکر بالا بردن کیفیت تولیدات خود نیستند، در نتیجه مردم هم این کالاها را خریداری نمی کنند.

به گفته رئیس دانشگاه اراک،  هفت هزار و ۴۰۰ دانشجو و ۲۷۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه فعالیت دارند و اخیرا دو دانشکده جدید اقتصاد و مدیریت و دانشگاه هنر و معماری نیز در زیرمجموعه این مرکز آموزش عالی راه اندازی شده است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت