یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۴۳:۲۲

وضعیت دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی در استان مرکزی باید بررسی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه وضعیت دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی در استان مرکزی باید بررسی شود گفت: ۷۷هزار نفر دانشجو در ۷۴ مرکز آموزش عالی در استان مرکزی تحصیل می‌کنند.

معاون سیاسی استاندار مرکزی:

وضعیت دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی در استان مرکزی باید بررسی شود

خوابگاه‌های دانشجویی

وضعیت دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی در استان مرکزی باید بررسی شود

به نقل از تسنیم، فتح‌الله حقیقی عصر امروز در جلسه شورای عالی رؤسای دانشگاه‌های استان مرکزی اظهار داشت: با هدف گسترش فناوری در راستای تبدیل پژوهش به ثروت باید با کار کارشناسی برای شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های آن با تشکیل ساختار علمی قوی در سطح استان شروع به فعالیت و با بررسی لازم در حوزه آموزش عالی برای تصمیم‌سازی و توسعه شاخص‌ها اقدام کرد.

وی افزود: با توجه به جایگاه موثر جمهوری اسلامی ایران در اقدام‌پژوهی در دنیا و‌ منطقه، ضرورت تبدیل دانش به فناوری و ثروت ملی بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: مهم‌ترین شاخص در بخش آموزش عالی نسبت استاد به دانشجو است و افزایش شاخص نسبت استاد به دانشجو به طور مستقیم بر کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها تاثیر دارد.

حقیقی بیان کرد: با توجه به اینکه 77 هزار نفر دانشجو در 74 مرکز آموزش عالی در استان مرکزی تحصیل می‌کنند بررسی وضعیت دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: عوامل موثر در کاهش پذیرش دانشجو در مراکز آموزش عالی استان در مقایسه با شاخص‌های کشوری با تشکیل تیم کارشناسی بررسی و برای آن تصمیم گیری‌های لازم انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: بررسی وضعیت رشته‌ای تصحیلی از نظر نیاز کشور و استان و  تأسیس رشته‌های جدید و کاربردی باید مد نظر قرار داشته باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت