جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۳۸:۳۶

وزارت بهداشت تا چند روز آینده معوقات و کارانه پرستاران را پرداخت می‌کند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: قرار بر این شد وزارت بهداشت در چند روز آینده معوقات و کارانه پرستاران را پرداخت کند.

وزارت بهداشت تا چند روز آینده معوقات و کارانه پرستاران را پرداخت می‌کند

معوقات و کارانه پرستاران

وزارت بهداشت تا چند روز آینده معوقات و کارانه پرستاران را پرداخت می‌کند

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،محمدرضا منصوری در مراسم روز پرستار که در سالن سلمان ساوجی شهرستان ساوه برگزار شد، با اشاره به جایگاه پرستاران اظهار داشت: با وجود مشکلات وشرایط تحریم حاکم بر جامعه ولی منکر برکات انقلاب اسلامی نیستم زیرا قبل از انقلاب هم از لحاظ نیروی انسانی متخصص و هم خدمات با مشکل مواجه بودیم به برکت نظام مقدس اسلامی مراکز توسعه یافته و توسط برترین پزشکان داخلی مدیریت می شوند بنابراین نباید به برخی افراد اجازه داد تا شیرینی‌های نظام مقدی اسلامی را در کامل مردم تلخ کرد.

وی افزود: کارکنان بهداشت و درمان به ویژه پرستاران به سبب پایین بودن حقوق و مزایا و تاخیر در پرداخت آن رنج می‌برند و نمایندگان مجلس با تمام توان حق و حقوق نظام پرستاری دفاع و مطالبات آنها را پیگیری می‌کند که قرار بر این شد وزارت بهداشت در چند روز آینده معوقات و کارانه پرستاران را پرداخت کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در تحریم هستیم واین شرایط را بپذیریم، صادرات نداریم و این مسئله سبب شده درآمدی نداشته باشیم حدود 97 درصد واحدهای صنعتی ما توان صادرات ندارند ولی دلار از 400 تومان به 4500 دلار رسیده این در حالی است که لازمه پیشرفت یک کشور و توسعه یک کشور صادرات است.

منصوری بیان کرد: تنها راه افزایش درآمد برای کشور فراهم کردن شرایط برای حضور سرمایه گذاران و صادرات است، تلاش برای تحقق رنو فرانسه در شهرستان به سبب درآمد و مزایای آن است، اصل 44 قانون اساسی این است که باید کار را به اهلش سپرد.

وی ادامه دارد: روزهای خوبی در انتظار ساوه است، آبی که دغدغه این شهرستان بود و به طور قطعادامه این بحران به سبب سرمایه‌های ملی که در این شهرستان است پیام‌های اجتماعی به همراه داشت که خوشبختانه آب از سد دزد در حال انجام است و 12 میلیارد تومان هم به اعتبارات این طرح اضافه شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:در بحث بهداشت و درمان هم بودجه دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه جز سه شهر نخست ایران است ولی به‌سبب مشکلات مالی دولت تاکنون 50 درصد آن محقق شده است حوزه درمان شهرستان در سال‌های گذشته با وجود کمبود بودجه به نسبت بودجه امسال دستاوردهای خوبی داشته و به طور قطع شرایط بهتری برای دو شهرستان در حوزه درمان رقم می‌خورد که این مهم نیازمند وحدت مسئولان است.

منصوری عنوان کرد: همه بایدبا تابعیت از ولایت فقیه در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنند و لازمه این مهم شناسایی ظرفیت‌ها و فراهم کردن سرمایه گذار برای به فعلیت رساندن آنها است.

ارتقاء سلامت جامعه در گرو حمایت از حرفه پرستاری است

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز با اشاره به اینکه تحقق زیرساخت‌های درمانی شهرستان ساوه نیازمند مشارکت همگانی است گفت: ارتقاء سلامت جامعه در گرو حمایت از حرفه پرستاری است.

عباس نیک‌روش ‌با اشاره به جایگاه پرستاران اظهار داشت: سلامت یکی از اساسی‌ترین حقوق هر جامعه و محور توسعه بوده و تنها در یک جامعه سالم است که می‌توان انتظار داشت آحاد مردم از نعمت رفاه و خوشبختی بهره‌مند شوند، در چنین نظامی پرستاری حرفه‌ای است که تاثیر به‌سزایی در حفظ، تامین و ارتقاء سلامت جامعه دارند، بنابراین بی توجهی به این حرفه بی‌توجهی به ارتقاء سلامت جامعه است.

وی افزود: کار پرستاران همراه با صبر و حوصله است و مرحم درد بودن همان‌گونه که بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب(س) در روز عاشورا و بعد از عاشورا به نحو ارزنده و رفیع ظاهر شدند و پیام‌رسان حادثه بزرگ جهان اسلام و آن هم حادثه کربلا بود یکی از ویژگی‌های آنها است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) خدمت به انسانیت و خدمت به ارج و مراتب انسان و انسانیت بود و پرستاران ما به‌عنوان بخش مراقبتی در سه سطح بهداشت، درمان و توان‌بخشی از این منظر ارائه خدمت می‌کنند و با قبول این رسالت دغدغه جامعه سالم را داشته زیرا لازمه رشد و توسعه جامعه وجود انسان سالم است.

نیک‌روش بیان کرد: به همت همه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی با توجه به دغدغه مردم در بحث سلامت و وضعیت اورژانسی آن در سطح وزارت بهداشت و در پاسخ به نیاز درمان مردم طرح تحول سلامت در سال 92 و در شرایطی که مردم به‌سبب هزینه‌های درمانی بالا تمایلی به مراجعه به مراکز درمانی را نداشتند، اجرا شد وخوشبختانه دستارود آن در دورترین نقطه کشور در حوزه‌های مختلف درمانی شاهد هستیم و انتظار می رود همه قوا برای تداوم این طرح دست به دست هم دهند، زیرا بخشی از رضایت مردم از دولت برای اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های ساوه و زرندیه با توجه به ظرفیت‌های که دارند، به طور قطع با افزایش روبه رشد جمعیت مواجه می‌شوند و لازمه رضایتمندی مردم فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب از جمله بحث درمان است که باید همواره مورد توجه همه مسئولان شهرستان قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت