دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۳۲:۱۷

ورود محمد هاشمی رفسنجانی بهرمانی به عرصه انتخابات

محمد هاشمی رفسنجانی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: ورود من به انتخابات تصمیم جمعی خانواده هاشمی بود؛ من کاندیدای مستقل هستم.

تصمیم جمعی خاندان هاشمی؛

ورود محمد هاشمی رفسنجانی بهرمانی به عرصه انتخابات

محمد هاشمی رفسنجانی

محمد هاشمی رفسنجانی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آرمان و اندیشه های مرحوم هاشمی، که رفاه و آسایش برای مردم بوده و هست بر آن شدم تا آرمان های ایشان را دنبال کنم.

وی ادامه داد: ورود من به انتخابات تصمیم جمعی خانواده هاشمی بود؛ من کاندیدای مستقل هستم.

محمد هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ضروریت هایی بود که باید کاندید می شدم،‌ گفت: مرحوم هاشمی مکررا در این زمینه تاکید داشتند لازم است بیش از یک نفر در صحنه حضور داشته باشد.

وی بیان داشت: از صداوسیما به عنوان یک رسانه ملی انتظار است ملی عمل کند و گرایش های سیاسی نداشته باشد؛ امام فرمودند اینکه کسی اندیشه سیاسی نداشته باشد اشکالی ندارد اما اگر این اندیشه را بخواهد در آنجا پیاده کند درست نیست، باید طبق قوانین ملی عمل کنند.

محمد هاشمی رفسنجانی در مورد احمدی نژاد گفت: این مربوط به حوزه رهبری است، الان من نمی توانم در این زمینه خیلی صحبت کنم.

وی گفت: با برخی افراد که نمی توانم بگویم مشورت کردم، به من تکلیف شد که بیایم.

محمد هاشمی‌رفسنجانی گفت: اگر شرایط مهیا باشد تا آخر در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری می مانم و رقابت می‌کنم و در هر شرایطی به قانون پایبند هستم.

29 اردیبهشت 1396 انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.

طبق برنامه اعلام‌شده توسط وزارت کشور، روز 22 فروردین، دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور صادر و از همان روز نیز هیئت اجرایی توسط فرمانداری‌ها تشکیل و ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز آغاز شد.

ثبت‌نام‌ داوطلبان از روز 22 فروردین آغاز شده و تا 26 فروردین به‌مدت 5 روز ادامه خواهد یافت؛ همچنین با پایان یافتن زمان ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، کار شورای نگهبان رسماً آغاز می‌شود و از 27 تا 31 فروردین، این شورا بی‌وقفه کار بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری را ادامه می‌دهد که این زمان 5روزه تا 5 روز دیگر هم طبق قانون قابل تمدید است، اما نهایتاً وزارت کشور در روز 6 تا 7 اردیبهشت، موظف است اسامی نهایی نامزدهای احراز صلاحیت شده ریاست‌جمهوری 96 را اعلام رسمی کند.

در ادامه این روند نیز کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری طبق اعلام قبلی می‌توانند از 8 تا 27 اردیبهشت 96 به تبلیغ برنامه‌های خود بپردازند، اما این تبلیغات در روز 28 اردیبهشت پایان خواهد یافت و نهایتاً در روز 29 اردیبهشت سال 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت