دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۱۳:۰۹

ورزشکاران زن استان مرکزی ۷۰۱ مدال بین‌المللی و کشوری کسب کردند

رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ورزشکاران زن این استان در سال ۹۸، موفق به کسب ۷۰۱ مدال در رقابت‌های بین‌المللی و کشوری شدند.

رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان:

ورزشکاران زن استان مرکزی ۷۰۱ مدال بین‌المللی و کشوری کسب کردند

«مهین علی‌بخشی» روز چهارشنبه افزود: ۶۶ عدد از این مدال‌ها در رقابت‌های بین‌المللی بوده که شامل هشت مدال طلا، ۲۱ مدال نقره و ۳۷ مدال برنز است و ۶۳۵ مدال نیز در مسابقات قهرمان کشوری از سوی بانوان ورزشکار این استان تصاحب شد.

وی بیان کرد: استان مرکزی پارسال میزبان ۲۵ رقابت کشوری در رشته‌های ورزشی مختلف بانوان بود و سه دوره اردوی تیم ملی بانوان نیز در این استان برگزار شد.

رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: ۳۸ نفر از بانوان ورزشکار این استان پارسال به اردوی تیم ملی دعوت شدند و ۱۸ نفر به عضویت تیم ملی درآمدند.

علی‌بخشی تصریح کرد: المپیاد ورزشی استعدادهای برتر ورزشی بانوان این استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل آن  رشد  ۹۰ درصدی داشت.

وی گفت:  ورزشکاران زن  استان مرکزی پارسال در المپیاد ورزشی استعدادهای برتر ورزشی، ۱۵ مدال کسب کردند که از این تعداد ۹ مدال طلا بود.

رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: شمار ورزشکاران زن سازمان یافته استان ۳۴ هزار و ۹۴۰ نفر است که ۲ هزار نفر تنها در سال گذشته به این جرگه پیوسته‌اند.

علی‌بخشی تصریح کرد:  رشته‌های ورزشی فعال زنان در استان مرکزی با اضافه شدن کارگری به ۴۶ رشته رسیده است و پیش‌بینی می‌شود امسال رشته‌های دانش‌آموزش و دانشجویی نیز به این عناوین افزوده شود.

۳۴ هزار و ۹۴۰ بانوی ورزشکار استان مرکزی به صورت سازمان یافته در ۴۶ رشته ورزشی فعالیت دارند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت