یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۵۷:۱۰

وحدت موجب پیروزی حق علیه باطل در سوریه شد/آل سعود یزیدگونه در یمن جنایت می کند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: دولت داعش در عراق و سوریه درهم شکست و اربابان این‌ها یعنی آمریکا، صهیونیست‌ها و آل سعود رسوا شدند و عزت برای ملت ما و مردم عراق و سوریه به دست آمد.

آیت‌الله دری نجف آبادی:

وحدت موجب پیروزی حق علیه باطل در سوریه شد/آل سعود یزیدگونه در یمن جنایت می کند

وحدت ملی

به نقل از نسل فردا؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: فرهنگ بسیج فقط اختصاص به سازمان بسیج ندارد و همه ملت ایران بسیجی هستند و هرزمانی که لازم شد به‌عنوان یک سرباز بسیجی برای دفاع از اسلام، قرآن و آرمان‌های امام و شهدا در تمامی صحنه‌ها ایستادگی خواهیم کرد.

قدرت اسلام و مقاومت برای جهانیان روشن‌شده است

دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و رزمندگان مقاومت خاطرنشان کرد: داعش در عراق و سوریه درهم شکست و اربابان آن یعنی آمریکا، صهیونیست‌ها و آل سعود رسوا شدند و عزت برای ملت ما و مردم عراق و سوریه به دست آمد؛ خدا را بر نعمت ولایت، مقاومت و این ملت سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: امروز قدرت اسلام، انقلاب اسلامی و مقاومت برای جهانیان روشن‌شده است و آثار این برکات را می‌بینیم؛ صهیونیست‌هایی که می‌خواستند عراق را تجزیه و حزب‌الله را خلع سلاح کنند که این آرزوها را به گور خواهند برد.

جنایات آمریکا و آل سعود در یمن امروز برای همه ملموس است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به مسئله یمن نیز گفت: یک ملت در آتش فقر، گرسنگی و محرومیت می‌سوزند اما یک دلقکی همچون یزید از همه اهرم‌های سیاسی و نظامی در راه اهداف شیطانی خود برای کشتن این مردم استفاده می‌کند؛ امروز جنایات آل سعود و آمریکا برای همه ملموس است و اگر یزید را ندیده‌ایم امروز می‌بینیم و با تمام وجود احساس می‌کنیم که شرایط فعلی منطقه و جهان اسلام چه شرایط تلخی است.

تمام مسلمانان از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند

دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به‌ روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد: ملت فلسطین راهی جز مبارزه با جنایتکاران صهیونیست ندارد و باید مقاومت کند و همه مسلمانان وظیفه‌دارند تا از این مظلومین حمایت کنند.

امام‌جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود ماه ربیع‌الاول و حوادث و رویدادهای این ماه را بسیار باعظمت عنوان کرد و افزود: حوادث بزرگی در این ماه شریف اتفاق افتاده است که در راس این حوادث، ولادت حضرت پیامبر اکرم (ص) و آغاز امامت وجود نورانی حضرت امام زمان (ارواحنا له الفداه) قرار دارد.

وحدت؛ سرمایه ارزشمند مسلمین

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی نیز ماه ربیع‌الاول برکات فراوانی داشته است گفت: هفته با برکت وحدت که حضرت امام (ره) آن را نام‌گذاری کردند به معنای آن است که پنج مذهب مسلمان با قدرت باید مقابل دشمنان اسلام بایستند و این اختلافات مذهبی نباید به وحدت مسلمانان آسیب برساند.

وی وحدت را سرمایه ارزشمند مسلمانان عنوان کرد و افزود: همین وحدت و همدلی منجر به پیروزی بزرگ جبهه مقاومت شد. بزرگ‌ترین خطری که اسلام را تهدید می‌کند خطر تفرقه‌افکنی و توطئه‌هاست و باید در مقابل دشمنان اسلام و قرآن هوشیار بوده و انسجام خود را حفظ کنیم.

پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)؛ الگو و اسوه ای حسنه

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به معرفی پیامبر اکرم(ص) به‌عنوان اسوه در قرآن بیان کرد: حضرت محمد مصطفی (ص) اسوه هستند برای کسانی که سه اصل ایمان به خدا، امید به آخرت و فراوان به یاد خدا بودن را رعایت کنند.

دری نجف‌آبادی در ادامه گفت: پیامبر اکرم (ص)، اهل‌بیت(ع) را در حدیث شریف ثقلین به‌عنوان اسوه معرفی می‌کنند و می‌فرمایند دو سرمایه گران‌بها را در بین شما باقی می‌گذارم که یک سرمایه قرآن کریم و یک سرمایه قرآن ناطق و اهل‌بیت(ع) هستند که به عمق اقیانوس عالم احاطه دارند و احکام قرآن و اسلام را بعد از پیامبر بیان و تفسیر می‌کنند.

مسلمین باید هوشیار و بصیر باشند

امام‌جمعه اراک همچنین با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و بیان حدیثی از ایشان افزود: امام عسکری(ع) جامعه اسلامی را به سه گروه تقسیم می‌کنند؛ یک گروه آگاه، بصیر و زمان‌شناس که توطئه‌ها را به‌خوبی تشخیص می‌دهند، گروه دوم افرادی که آگاهی عمیقی ندارند و به‌راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و همان حزب باد هستند و گروه سوم هم منافقانی که به دنبال فریب مردم هستند پس باید هوشیار بود و مسیر درست را انتخاب کرد.

وی با اشاره به اینکه مسئله بیداری عقل و هوشیاری همواره مورد تاکید ائمه بوده است تصریح کرد: پیشوایان ما نمی‌خواستند از حماقت و کم‌عقلی مردم استفاده کنند و همواره تاکید داشتند که مردم با عقل و خرد راه درست را تشخیص دهند و این مسئله بسیار مهمی است که در بیانات ائمه مشهود است.

تجمیع کمک های مردمی استان به زلزله زدگان در حساب مشترک سپاه روح الله و استانداری

نماینده ولی‌فقیه در پایان ضمن تشکر از کمک‌های مردمی به هم‌وطنان زلزله‌زده استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با همکاری سپاه روح‌الله و استانداری مرکزی شماره‌حساب مشترکی در نظر گرفته شد و خواهش داریم که مردم و خیرین شریف استان مرکزی در این زمینه کمک جدی داشته باشند تا با توجه به تقسیم‌بندی سپاه برای بازسازی مناطق، این امر با سرعت انجام شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت